Maks. fræsedybde overfræser kaffemand 564 4100 13-07-2024 07:36 Hvordan når man sin maks, fræsedybde?Min burde have 50 mm, men det når jeg slet ikke med et almindeligt fræsejern. 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30486 7480 13-07-2024 08:15 Mon ikke de 50 mm henviser til den bevægelse som overfræseren kan have lodret ned. Hvis så fræsejernet ikke er tæt på emnet ved start kan det ikke komme så langt alligevel. Jeg har nogen gange sat jernet i længere ude end "helt i bund" På min tidligere overfræser kunne jernet godt glide i spænde patronen og så blev den trykket op i patronen. Når det sker så er alt præcisions dybde jo helt væk. Her havde jeg så nogle spændeskiver omkring fræsejernets skaft. Min nye fræser holder bedre fast omkring fræsejernet så det er ikke noget problem. Jeg har haft behov for dybere huller om skulle gå vinkelret ned. Her har jeg så sat et almindeligt jernbor i maskinen for at komme det sidste stykke ned. Det kræver så at skaftet på bor drejes af så det passer til overfræser. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
kaffemand Trådstarter 564 4100 13-07-2024 08:26 Tak ja det er nok sådan.Jeg har også kørt med jern, som jeg har spændt fast uden at det var helt i bund, men jeg har også prøvet at det så løsner sig og jeg så fræser for dybt.
je_ns 12969 13-07-2024 09:25 Du skal ud at have nogle ekstra lange fræsere, hvis det skal kunne lade sig gøre..Men så ville det være mest ideelt hvis du har mulighed for at bruge fræsere med 12 mm skaft.Og har du mulighed for at spænde op med ½" skaft, er udvalget større i UK og USA. Vi prøver igen, i morgen --
kaffemand Trådstarter 564 4100 13-07-2024 11:09 Ja det er nok vejen fremJeg kan kun bruge 6 og 8 mmMen har fundet sådan et sæt her.