Hjælp til at svejse med trådsvejser

Jeg har en billig trådsvejser fra Harald Nyborg. Jeg kan kun lave svejsninger på højde med Robert Jacobsen. Det er jeg ikke tilfreds med. Hvor kan man lære at svejse ordentligt??. Er det udstyret der er for dårligt??

Jeg har en billig trådsvejser fra Harald Nyborg.... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Elektrodesvejser. Og jeg prøver at høre AMU
Søren Kingo skrev den 14-07-2024 09:11:03

-Så lære du heller ikke alle "unoderne" fra start af - de skal nok komme senere!  

Søren Kingo skrev den 14-07-2024 09:11:03

Hvis du ikke lige finder et kursus, så er der også rigtig mange gode youtube film om emnet.

Hvilke elektroder bruger du fabrikat og type, det kan gøre en kæmpe forskel hvor nemt de er at svejse med.

Og hvilken svejseskærm, jer synes det er en stor fordel at have en svejsehjelm, ​så har man begge hænder fri.

Eks denne her film..

Vi prøver igen, i morgen --
Uddannet smed her:

Mit bedste råd til mig/mag svejs er at lære den rigtige lyd at kende. Det skal summe og ikke lyde som popcorn, derefter er det rent finjustering efter visuel bedømmelse af svejsningen. 

Bedste bud til elektrode svejs er at læse på kassen til den pågældende elektrode, der står gerne min/max ampere indstilling, og så start med den højeste angivne ampere værdi og generelt med elektrode er den nemmeste teknik at holde så kort en lysbue som muligt, faktisk bare holde elektroden i 45° og elektroden helt ned imod materialet. 

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Søren O skrev den 14-07-2024 08:30:39

Vi betaler alle 8 % af indtægter for arbejde (AM bidrag) - det bliver til mange penge. Mig bekendt skulle pengene gå til uddannelse, så bare meld dig til.

AM-bidrag er blot en skat.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis