Hej kloge mennesker
Jeg har fået rodet mig ud i noget af en udfordring og har brug for råd. For at gøre det helt kort, jeg har brug for råd til at få en
kuglehane til at bevæge sig igen.
Sagen er at jeg har akut brug for at udskifte mit blandingsbatteri til bruseren, da alderen på den desværre indhentede den.
Det kræver at vandet bliver slukket, som jeg originalt troede kun kunne ske ved hjælp af stophanen i kælderen (bor i et lejlighedekompleks), så forsøgte at få fat i viceværten. Men selvfølgelig så skete dette på dagen hvor han gik på ferie i 3 uger.
Til mit held, fandt jeg ud af at jeg har egen stophane gemt i mit køkkenet bestående af 3 kuglehaner, desværre så sidder det ene fast og kan kun rykkes få mm.
Jeg har brug for råd til hvordan man bedst at få banket den løs, uden der er risiko for at der ske ulykker. Jeg har prøvet at rokke den frem og tilbage rigtig mange gange, samt har forsøgt at sætte en svensknøgle på håndtaget og slå den meget forsigtigt med en hammer, for at rokke den fri. Men det det hjalp ikke.
Jeg har hørt at man kan prøve med køkkenrulle og eddike for at hjælpe med at løsne den.
I forlængelse af det, er det muligt at skrue håndtaget af den, uden at der kommer vand ud? For at få bedre adgang til at rense ved ventilen, får jeg nok brug for det.
Tak på forhånd for alle råd
Charlotte