Forskalling og Beklædning af bagsiden af en trappe med Fermacell fibergips (bøjning/Buede Fermacell plader)

Beklædning af bagsiden af en trappe. Jeg har ikke kunne finde nogle eksempler eller kunne læse mig til hvordan man skal gøre. Jeg har derfor lavet en lille kort frem gang måde for hvordan jeg har gjort. Jeg skal lige komme med en disclaimer om jeg ikke har nogle håndværksmæssigt baggrund. Kun egen erfaring med DIY.  
Trappen har et lige stykke og et stykke som svinger. Udfordringen ligger i at lave beklædningen af det stykke som svinger da det buer.
Jeg har valgt at bruge Fermacell. Da Fermacell kan gøres vådt og der efter bøjes til en ny form.
Jeg valgte 12,5 mm da den er nemmeste at få fingrene i. Men Fermacell skriver at man også kan bruge 10 mm. Jeg har brugt uden spartel kant så der var den største tykkelse der hvor skruerne skulle placeres. De fleste kanter ville også blive skåret væk. Jeg har ikke tilpasser måden efter brænd forskrifterne i forhold til sikring af trapper. Fermacell har oplyst at pladerne ikke er brændtestet efter d har været bøjet.

Se vedlagte PDF fil om hvordan jeg har gjort

Håber folk kan brug det til noget. 
Skriv gerne en kommentar eller et forbedring forslag til andre. 
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også