Fjerne puds i loftet til etageadskillelse

Jeg er ved at renovere mit gamle hus fra 1926. Og i den forbindelse overvejer jeg at fjerne det pudset loft op til første salen, da det ikke er ret pænt længere og der skal trækkes nogle nye kabler.

Er i tvivl om hvad der er bedst/fint nok:
1. Jeg fjerner pudsen, sætter en dampspærre og fermacell ovenpå
2. Jeg sætter fermacell oven på pudsen
3. Jeg fjerner pudsen, lerindskud, og isolere, sætter dampspærre og fermacell

Er ikke sikker på hvor meget jeg behøver at gøre, i sådan et gammelt for at sætte et nyt loft op. Da jeg helst ikke vil gøre det for tæt, eller gøre det unødvendig besværligt
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skal fjerne pudslaget så er det bedste at tage hele forskallings laget ned. Så falder pudslaget ned sammen med. Ny forskalling skal så have den afstand som fermacel plader kræver. MEN det støver umanerlig meget 
Hvis det er med udnyttet over etage så er det ikke nødvendigt med dampspærre på den del hvor der er varmt ovenover. 
Det nemmeste er at sætte fermacel direkte op under, med lidt længere skruer så de også kan nå igennem pudslaget. 
Det er altid godt at isolere.
Når du nævner lerindskud, så tyder det på en etage ejendom, og så er dette en del af brandsikringen.
Kabler kan elektriker fiske oppe over den oprindelige forskalling som bærer pudslaget. Der hvor det skal krydse bjælkelaget kan man taget en stump væk af forskalling så der er plads til kabel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også