Skift af minitangent korrespondance til nyere fuga

Hej med jer.
Håber en eller flere kan hjælpe mig med guide til udskift af et sæt gamle Fuga Minitangenter med korrespondance til ny (men gammel) Fuga. Det er altså ikke seneste model fuga jeg skifter til da jeg allerede har boret til modellen på billedet (den nye).
Stikkontakten er det ikke mange ben i da ledninger her er brun og blå og kontakten er markeret med henholdsvis 0 og P. Og har læst mig til at Fase oiftest er brun og er markeret med P eller L.
Mit problem er selve korrespondance afbryderen. Jeg kan ikke lige lure om det bare er en ”1 til 1”. Både gammel og nyere korrespondance har 3 huller at montere kabler i.Den gamle minitangent har angivet P ved venstre kabelindgang. Den nyere model er rød klemmer jo så til højre. Så måske det er spejlvendt. Jeg er i tvivl her
Tænkte jeg kunne anvende min pol søger trods jeg har læst flere steder at en sådan ikke er super anvendelig. Tænkte at jeg så kunne pejle mig frem til fasen. Men den lyster op ved begge øverste kabelindgange i den gamle kontakt. Så måske ikke så anvendeligt.
Jeg har ikke forsøgt mig endnu da jeg har stor respekt for arbejde med strøm. Plejer at få min elektriker ven til at hjælpe. Han er dog på ferie og tænker at sådan noget her burde jeg selv kunne skifte.

Mvh
Stig
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er på rette vej. Ledningerne fra den gamle afbryders P, skal i den røde klemme.
De andre flyttes så over i frie klemmer på den nye afbryder. Her er det ikke vigtigt, hvad der kommer til at sidde hvor. Dog skal de ledninger, som på nuværende tidspunkt sidder sammen, også sidde i samme klemme på den nye afbryder.

Hej Jenshøj

Tusind tak skal du have.
Jeg forsøger mig i morgen når alle er ude af huset og slår strømmen fra.
Jeg vender retur med resultat
Det nye sæt skal monteres på samme måde som den gamle. Altså P klemmen er den røde i ny afbryder. Så skal du ikke tænke så meget over hvordan det vender osv. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for hjælpen. Det virker præcis som det skal
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis