Høretab, kan ikke høre fx tørretumbler og bageovn der bipper

Jeg lider som rigtig mange andre ældre af høretab i den høje ende af toneskalaen. Jeg har derfor meget svært ved at høre når fx tørretumbleren og bageovnen bipper.

Mine høreapparater har indbygget bluetooth, og jeg kan derfor fx bruge dem som headset til mobiltlf og laptop.

Både tørretumbler og bageovn er så gamle (men heldigvis stadig ok), at de ikke er udstyret med hverken wifi eller bluetooth (svjv).

Har I nogen smarte løsninger til den lille udfordring?

Jeg kan alt - når det lykkes.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke andet end at bruge "vækkeuret" i din telefon, til at "vække" dig når maskinen er færdig.
Vores vaskemaskine står i kælderen, så selv om jeg ikke hører dårligt, så kan jeg ikke høre den, hvis jeg sidder på 1 sal... Så jeg bruger vækkeuret i telefonen  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 10-07-2024 15:49:35

Jeg bruger vækkeuret i telefonen  

Men ikke så sjovt i ft en eller anden smart gadget der kunne sættes i maskinerne. (-: 

Jeg har et par smartplugs der overvåger strømforbruget så når vaskemaskine/tørretumbler er færdig kommer der en besked på vores telefoner. Det er lavet i home assistant, men lidt stort setup, hvis man ikke har noget smart home i forvejen
kimcarlsen skrev den 10-07-2024 16:57:43

Jeg har et par smartplugs der overvåger strømforbruget så når vaskemaskine/tørretumbler er færdig kommer der en besked på vores telefoner. Det er lavet i home assistant, men lidt stort setup, hvis man ikke har noget smart home i forvejen

Jeg overvejer ind i mellem, at opsætte en tablet på køkkenvæggen med diverse dingenoter vi efterhånden har i hjemmet (Velux tagvinduer, elradiatorer, robotplæneklipper, brændeovn, elmåler, elbil + kommende projekter: garageporte, havevanding, solcelleinverter)

Det kan nu blive så smart at det bliver helt u-smart.
Jeg ved ikke lige hvorfor man skal vide hvornår  vaskemaskine f.eks. er færdig. Jeg går ned til når jeg har lyst / tid for at hænge tøj op. Den har endnu ikke klaget over at tøjet ligger lidt tid i den.
Mine børn der arbejder sætter i gang før de tager afsted, og så er det klar når de kommer hjem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
I den app jeg via BT kan indstille mine høreapparater kan jeg hæve følsomheden/forstærkningen for høje toner.
Så høres bip fra div apparater inkl. bilen, papir der bliver krøllet etc etc irriterende meget. Men det høres bedre!

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Vi bruger det primært fordi maskinerne står et sted vi ikke kommer forbi i det daglige og det er rart at man hurtigt kan sætte en ny maskine over, hvis man eks skal vaske 3-4 vaske på en gang.
Har du overvejet at få justeret dine høreapparater? Hvor gamle er de.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tænker du kunne bruge sådan et?
Eller to.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
kovas skrev den 11-07-2024 08:30:51

Har du overvejet at få justeret dine høreapparater? Hvor gamle er de.

De er korrekt indstillet. Hvis jeg skruer op for følsomheden bliver det ikke til at holde ud.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis