Fuga stikkontakt, hvordan tilsluttes den korrekt

Jeg har problemer med at forbinde stikkontakten korrekt til strøm. Fase og nul fra eltavlen har jeg placeret nederst  således brun ledning (fase) går i rød klemme og den blå i blå klemme. Det fungere så jeg kan tænde og slukke for stikkontakten. Problemet er når jeg vil føre strøm til kontakten øverst, som skal tænde/slukke en lampe - troede jeg blot skulle forbinde fase fra stikkontakten op til afbryder, det virker dog ikke ?
Jeg er efterhånden hel blankt for ideer - min elviden er noget begrænset desværre - håber der findes nogen herinde som kan give en anvisning
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at sætte den øverste blå ned til den anden blå
Du skal have den øverste blå ledning, til at sidde sammen med den blå nede på stikkontakten..

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar. Nu er ledningerne forbundet som på billedet, da jeg satte strøm til sprang propperne - så noget er forkert
Tak for svar - jeg har nu forbundet som vist på billedet herunder, jeg tror det var sådan i mente - nu virker det hurra (var også ved at løbe tør for propper)
Så mangler du bare at afisolere kablerne, så de passer i dåsen, og korte ledningerne op så de passer i længden. 

fase
Det vil jeg gøre 👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis