Røgalarm - hvilken en?

Vi har 3 etager (kælder, stue 1. sal) - gammel murermestervilla. Vi har lige haft en mindre ildebrand i en computer (det endte godt!), men nu går jeg all-in på røgalarmer.

På den ene side ville jeg gerne have nogle smart (nogle), men det er ikke et must, hvis det ikke duer ordentligt.

Mine umiddelbare tanker:
1) Batteri (jeg har ikke 220 V mulighed)
2) Der kommer i alt cirka 15 stk. (jeg vil have en i hvert rum - måske overkill, men jeg er ligeglad)
3) De skal være forbundne (så alle larmer samtidig, hvis de aktiveres)
4) De må gerne være wifi/zigbee (hvis kvaliteten er ok)
5) Jeg vil gerne betale noget, men jeg vil ikke betale 500-800 for hver alarm
6) Alarmerne må meget gerne påsættes med magnetisk beslag, så de er lette at få op/ned

Jeg har foreløbig set på denne her:
Housegard Origo trådløs røgalarm, serieforbundet, SA422WS (fx her: https://www.proshop.dk/Sikkerhed/Housegard-Origo-traadloes-roegalarm-serieforbundet-SA422WS-2-pak-hvid/2565335)

Har I gode forslag til noget, der er godt og virker - nu har jeg kigget i nogle dage, og jeg synes det er svært og en smule uigennemskueligt.

Vi har 3 etager (kælder, stue 1. sal) - gammel... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal stadig sikrer dig at kvaliteten på sensoren er i orden. Med 15 styk vil blot en fejlalarm på hver anden en gang om året være et helvede.

For at være godkendt skal den regere inden sigtbarheden går under 40%. Det vil man ikke være i nærheden af i et rum med et velfungerende oliefyr.  Så det tyder på at Origos er for følsomme.
Nu har jeg ikke noget fyr.........men måske nogle wifi/zigbee ville være en ide.....?
Om du har et fyr kommer ikke sagen ved. Jeg prøve at illustrere for dig at nogle røgalarmer er meget følsomme, hvilket kan blive et problem hvis man har mange.
Tænk har testet røgalarmer. Prøv det. Ole A--
Ja, jeg har så ikke abonnement desværre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis