Sænkede lofter samt. manglende strømudtag

Hej alle

Min kæreste og jeg har d. 1. maj overtaget en flot murermestervilla fra 1907, og er igang med planlægning af (og halvt igang med) en ret omfattende renovering, men er stødt på noget jeg er lidt i tvivl om.

Den tidligere ejer har lavet sænkede trælofter i hele huset, og i den forbindelse er der lavet lampeudtag i de sænkede lofter.
Derfor er mit spørgsmål; er det en stor nok ændring på et rums elinstallation til, at kravet om, at antallet af stik/eludtag træder i kraft? (et stik/udtag pr. påbegyndt 4m2)

Tusind tak for eventuelle svar :-)

Mvh
Thomas
Hej alle Min kæreste og jeg har d. 1. maj... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ​netop reglerne for installationseftersyn er har betydning for problematikken i denne tråd. Det er nødvendig at vide hvilke regler der ​galt hvornår, hvis ​man ​ønsker at ​få en ejerskifteforsikring til at betale. De nuværende regler ​for installation kan ikke bruges, medmindre at installationen er helt ny.
GodeVen skrev den 10-07-2024 12:24:50

Det er netop reglerne for installationseftersyn er har betydning for problematikken i denne tråd. Det er nødvendig at vide hvilke regler der galt hvornår, hvis man ønsker at få en ejerskifteforsikring til at betale. De nuværende regler for installation kan ikke bruges, medmindre at installationen er helt ny.

Det er mit indtryk, at en renovering også omfatter elinstallationen, og da en del renoveringer af installationer laves ved, at ejeren selv laver det meste, og får en anden til at tilslutte, er det nødvendigt at kende de nuværende regler for udførelse af installationer. 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis