Hvordan kan jeg fjerne disse tapet overlapninger?

Hej alle
Jeg har ikke vundet i smukke vægge lotteriet. Der er mange af disse samlinger på væggene og det er ikke så pænt. Har desværre ikke råd eller tid til det store spartel projekt af alle væggene for at få smukke glatte vægge men jeg vil gerne male væggene og ønsket et at opnå et resultat uden disse overlap. Bobler og ujævnheder må jeg leve med. Det er en gammel lejlighed og har været det fra jeg flyttede ind år tilbage.

Bliver glad for at høre hvad jeg kan gøre.
Tak!

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har to muligheder, men begge kræver en tapet afdamper (kan lejes).
Og begge kræver en rigtig skarp kniv (f.eks. en Stanley med ny klinge).

1: Skær ned igennem samlingen i midten. Derefter damper du strimlen til højre af, og damper tapetet til venstre så meget af at du kan fjerne strimlen bag tapetet. Klæb tapetet igen.
Denne metode giver en næsten usynlig stødsamling.

2: Skær langs kanten som vist på billede to og damp strimlen til højre af. Det er svært at ramme præcist det rigtige snit og kræver oftest spartling bagefter.

Dit valg, god fornøjelse.
Bent Andersens metode kan lade sig gøre, men det bliver ikke nemt hvis der er flere lag maling oven på tapetet.
Jeg vil sige du har 2 (måske3) muligheder:
1. Lev med det. Når du har malet og fået dine ting op på væggene, så ses det måske ikke så meget.
2. Tag tyren ved hornene og lav det rigtigt. DVS ned med tapetet, og lav det som du gerne vil ha'.
3. Prøv Andersens forslag, men ha' i baghovedet at punkt 2 kan træde i kraft...  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg tror heller ikke rigtigt på Bent Andersens metode. Det kræver at du med dampen kan skille de to lag af uden at skade det nederste lag tapet. Jeg er bange for at de to lag tapet hænger bedre sammen end det nederste hænger fast på væggen.
1000 tak for de virkelige professionelle svar med løsninger som jeg slet ikke havde forestillet mig :) 

Det sidder så godt fast og går igen flere steder så jeg tror det bliver for stort et projekt for mig.

Ville det være helt umuligt eller en dum idé måske kun at spartle på hver side af strimlen,  altså ikke hele væggen men der hvor linjerne flugter med væggen? Eller er der mon noget 

Ellers må jeg nok leve med det (som jeg har gjort de sidste 15 år).. synes bare det er så grimt ​
Den med at spartle på hver side tror jeg er en dårlig ide. Dels vil overfalden blive anderledes end resten af væggen og så får du en bulet væg.
Du kan prøve at slibe på "overlægget" for at mindske det, men det er med fare for at det vil kunne ses fordi malingen så virker forskelligt på det slebne og resten.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også