Siemens opvaskemaskine skyller ikke.

Hej :-)
Jeg har en Siemens opvaskemaskine(SE65A591/21) som ikke tag vand ind når den skal skylle.
Den tag vand ind til at starte med, men når den har pumpet det vand ud og skal tag vand ind 2 gang, tag den ikke vand ind og pumpen til skyllearmene køre bare men der er intet vand i maskinen kun en masse skum.
Hvis jeg hælder et par liter vand i maskinen så køre den fint derfra og slutter rigtigt af og alt er rent.
Alt har været skift ad og er renset, de 3 magnet ventiler er testet og virker.
Niveau delen på siden af maskinen er renset og virker umiddelbart fint.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at hælde en kopfuld klorin i - ikke i starten, men undervejs.

Ellers prøv at se her:
https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/236798/s/siemens-se65m350eu70-will-not-fill-not
Hej Thomas_Mygind

Jeg vil prøve det med klorinen!

Den har jeg kiggede på men jeg føler ikke den passer til min fejl, den er god og en fin forklaring!!

Ved du om der sidder flere niveauenheder på maskinen, end dem der er vist på billede?
Tror ikke der er flere niveausensorer - men måske  prøve  at rense nogle af de vand-kanaler der er vist på linket ?
Der er skal ikke være en masse skum i maskinen. Vaskemidler til opvaskemaskiner skummer kun ganske lidt. Måske snyder skummet føleren for vandmængde, så det virker godt nok i starten.

Prøv med et andet opvaskemiddel - du kan også prøve at køre en gang uden, for at se om der er en ændring.
GodeVen skrev den 09-07-2024 08:15:59

Der er skal ikke være en masse skum i maskinen. Vaskemidler til opvaskemaskiner skummer kun ganske lidt. Måske snyder skummet føleren for vandmængde, så det virker godt nok i starten.

Prøv med et andet opvaskemiddel - du kan også prøve at køre en gang uden, for at se om der er en ændring.

Hej GodeVen

Nej det tænker jeg heller ikke der skal være ;-) Jeg vil prøve det du siger det var en god ide.
Annonce
Thomas_Mygind skrev den 08-07-2024 21:26:03

Tror ikke der er flere niveausensorer - men måske  prøve  at rense nogle af de vand-kanaler der er vist på linket ?

Hej Thomas

Jeg har renset det hele og som ​jeg kan se så ​er alt rent og virker som det burde :-)
Hvilken sæbe har du brugt?
Nogle taps der hedder Shine.
Jeg har i går og i dag kørt en vask uden sæbe og den gør det samme, den tag ikke vand ind anden gang.
Jeg ved ikke om det er en skyllesekvens eller om det er vaskesekvens?
Måske der er kalk/snavs oppe ved din vandhane/filter/tilgang til vandslangen. Hvis der er en timer ?!
Jeg har renset de 2 små filtre der sidder ved vandtilgangen og der kommer masser af vand ind i indløbskamret på siden af maskinen.

Jeg tror selv at maskinen tror der er vand i når den skal skylle, det er derfor den køre uden vand, men det er ikke de flydere der sidder på siden der har med det at gøre, for dem har jeg testet i den sekvens. Jeg tror der sidder en sensor mere der har med vandet at gøre men jeg ved ikke hvor?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis