Nedløbsrør samling

Hej LDS

For nogen tid siden identificerede vi tre-fire huller i græsset og for at gøre en lang historie kort, så har skadedyrsbekæmperen vurderet det var rottehuller. Hullerne var lige ved nedløbsrøreret og har nu gravet op for at se om der var hul på røret. 

Det er en gammel ejendom vi bor på der for nogle år siden blev renoveret. Fra nedløbsrøret går det over i et PVC rør der er ført ned i hvad jeg formoder er den gamle streng, altså et betonrør. Det virker som, at der blot er blevet banket et hul i betonrøret og så er PVC røret stukket derind i og så er der viklet noget plastikpose af en art omkring for at slutte tæt. Jeg tænker det er her rotterne er kommet op.

Spørgsmålet går så på, er det en korrekt samling, og hvis ikke, er det så noget for forsikringen dækker? 

Tænker at tage fat i dem, men det kunne være rart med jeres erfaringer samt vurdering heraf :)

På forhånd tak. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror ikke du skal regne med forsikringen dækker noget der er lavet ulovligt, ​medmindre det er en ejerskifteforsikring.

Skal det laves korrekt skal der være et grenrør til tilslutningen..

Vil du selv reparere kan du jo støbe beton uden om samlingen, heller ikke de rigtige måde, men så får du da lukket for rotterne.

Men overvej at få monteret en rottespærre hvis du er tilsluttet den offentlige kloak..          

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for dit svar.

Vi har ejerskifteforsikring på. Jeg tænker umildbart, at når det er et problem ved dette nedløb, så er det også ved de andre.

Det er seperatkloarkeret. Regnvandet ledes ud i en brønd og derfra videre ud i en nærtliggende å
JacobJen skrev den 08-07-2024 15:52:23

Tak for dit svar.

Vi har ejerskifteforsikring på. Jeg tænker umildbart, at når det er et problem ved dette nedløb, så er det også ved de andre.

Det er seperatkloarkeret. Regnvandet ledes ud i en brønd og derfra videre ud i en nærtliggende å

Så tænker jeg det ville være en god ide med en rottespærre 

Vi fik separat kloakeret for et par år siden, jeg fik sat rottespærre i både spildevand og regnvand.

Du bør nok få undersøgt om det reelt er regnvandsledningen der er defekt, eller om der måske ligger en spildevandsledning tæt på/lige under.
Hvis ledningen går til brønd med vandlås, er det usandsynligt at det er ​tagnedløbet der er problemet.

Bare kald mig BBB 
Big Bam Boo skrev den 09-07-2024 06:54:27

Du bør nok få undersøgt om det reelt er regnvandsledningen der er defekt, eller om der måske ligger en spildevandsledning tæt på/lige under.
Hvis ledningen går til brønd med vandlås, er det usandsynligt at det er tagnedløbet der er problemet.

Når regnvandsledningen ender ude i en grøft, kan der nemt komme rotter den vej ind..

Men naturligvis vil de heller være i spildevandsledningen..

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis