Vindspærre og vindpap - forskelle?

Hej alle.

Er der nogen, der forstår den praktiske forskel mellem vindspærrer? Jeg tænker primært på vindpap og polypropylen vindspærre. Jeg tænker ikke på specielprodukter eller armerede vindspærrer. Jeg tænker på en helt basic vindpap kontra en af de nyere generation vindspærrer.

En rulle vindpap koster fra 7,5 kr/kvm.
En rulle polypropylen vindspærre koster fra 24 kr/kvm.

Man får vel umuligt 3x bedre vindspærre for 3x af prisen? Hvad ville I anbefale at gå med, hvis der skal være sammenhæng mellem pris og fornuft? Det hele skal bruges til en garage, som er isoleret med 150 mm.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De nyere typer er væsentligt mere hårdføre og smidige, vindpap er følsomt ift stød og riv.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Vindpap bliver mør med tiden, har pillet 20 år gammel beklædning af hvor vindpappet ikke var i for god stand.

Jeg har brugt Nordland undertagsdug det er nemt at bruge, og meget stærkt og skal nok holde i mange år.
Jeg gav 750 kr for en rulle med 1,1 x 50 meter  så knap 14 kr kr kvm. (købt på tilbud i XL)

Du kan også få vindspærre til 10 kr mr m2  LinK

Vi prøver igen, i morgen --
For nok 10 år siden skulle jeg efterisolere noget fasede. Jeg havde noget afdet gamle tjærede vindpap, som er 100% vindtæt. Der var ikke nok og som supplement købte jeg noget Nordland vindspærre. Der fandt jeg ud af at det blæste lige igennem. Så det faktisk var dampspærren som skulle stoppe for at det blæste ind i stuen. Det var ikke det som de reklamerede med på hjemmesiden så jeg klagede til byggemarkedet, som kom ud til mig sammen med en repræsentant fra nordland. De måtte erkende at jeg havde ret og accepterede at kompensere mig. Derefter ændrede de hjemmeside teksten. så der ikke stod at det var vindtæt, men noget andet. Jeg kan se nu at dels ser produktet anderledes ud og nederst fraskriver de sig al ansvar. Så jeg ved ikke ​om det er det samme som dengang, men af den citerede tekst nedenfor kan jeg se at de har lært af min klage.
"Alle tal og værdier på dette tekniske datablad er baseret på vores nuværende vidensniveau. Oplysningernes formål er generel information
om vores produkt og dets anvendelse. De garanterer ikke produktets anvendelighed til specielle formål og garanterer ikke specielle
produkt egenskaber. Det er købers ansvar at afgøre om produktet er anvendeligt til den specifikke opgave og udførelse. Vi tillader os at
ændre tekniske data i forbindelse med produktudvikling"

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak for gode indlæg. Jeg forstår det sådan, at jeg skal have hvad som helst andet, bare ikke vindpap, men heller ikke det allerbilligste.

Jeg tror jeg vil kigge efter noget, der koster 15-20 kr/kvm. Mon ikke det går fint til en garage (lukket gavl)?
Kender ikke Nordlands vindspærre, men det Nordland undertagsdug jeg har brugt fungere perfekt..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis