Krybekælder, murstenvæg

Hej,

En krybekælder med støbt bund, hvorpå der er muret understøtter/vægge 60 cm høj i krybekælderen, der så fortsætter med mursten op i boligens indervægge. Og træ gulv (100kvm)

Jeg vil gerne fjerne krybekælder og få isolering i gulvet og støbe

Skal jeg have banket huller i den støbte bund el helt væk ? For så skal indervæggene vel også væk?

Hvis jeg kan nøjes med at banke huller kan jeg så beholde understøtter af mursten, el skal de skiftes ud stykvis med beton og pap ?

Br, 

Mini-nash
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det nemmeste er at fjerne mere end du tror.
Overvej at fjerne alle dine indervægge og fjern hele den gamle gulvkonstruktion.

Husk at det er nemmere at købe mere flamingo - end det er at flytte sand ! - så måske du skal have 5 cm groft sand og så 40-50 cm flamingo - og så beton/rionet og noget gulvvarme m.v.
står der i original tegningerne hvad der ligger under terrændækket?

Trådens emne har været oppe før og der var det absurd mange huller, sand, isolering og nyt betondæk, så der ikke kommer fugt og råd i konstruktionen.

Idet kravene er 300 mm isolering er spørgsmålet, hvor meget ekstra loftshøjde du ønsker. Det er ikke billigst med ekstra isolering, men det er ihvertfald hurtigere og lettere end sand. 
Thomas_Mygind skrev den 08-07-2024 07:20:03

Det nemmeste er at fjerne mere end du tror.
Overvej at fjerne alle dine indervægge og fjern hele den gamle gulvkonstruktion.

Husk at det er nemmere at købe mere flamingo - end det er at flytte sand ! - så måske du skal have 5 cm groft sand og så 40-50 cm flamingo - og så beton/rionet og noget gulvvarme m.v.

Det ville jo have været dejligt ikke og skulle fjerne alle væggene, når de står hvor de skal blive stående. Kan jeg lade det gamle betondæk ligge afret isolere og støbe igen? 

Br, 

Mini-nash
HrT skrev den 08-07-2024 08:07:12

står der i original tegningerne hvad der ligger under terrændækket?

Trådens emne har været oppe før og der var det absurd mange huller, sand, isolering og nyt betondæk, så der ikke kommer fugt og råd i konstruktionen.

Idet kravene er 300 mm isolering er spørgsmålet, hvor meget ekstra loftshøjde du ønsker. Det er ikke billigst med ekstra isolering, men det er ihvertfald hurtigere og lettere end sand. 

Der står ikke noget under betonen

Jeg har læst de andre, men jeg synes ikke jeg fandt noget hvor hele krybekælderen var støbt. Og indervæggene er i i mursten både i og over krybe kælder

Det er mest om jeg kan afrette flamingo i og støbe el jeg skal fjerne det støbte og hvis ikke om væggene kan blive støbt med ind i det. Så jeg ikke skal til at støbe nye understøtter til væggene under i krybekælderen ​

Br, 

Mini-nash
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis