Forskel på LIP 210 og LIP 220?

Hej.

Spørgsmålet er blevet stillet før, men aldrig besvaret.

Hvad er den reelle forskel på LIP 210 og LIP 220?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke se hvad forskellen er...
En lille forskel

Tænker at 220 er bedre til og opbygge fald med, som det også fremgår af billeder - samt der skal bruges mindre vand, så det rækker selvfølgelig heller ikke så langt
Martin.v skrev den 07-07-2024 20:52:08

Tænker at 220 er bedre til og opbygge fald med, som det også fremgår af billeder - samt der skal bruges mindre vand, så det rækker selvfølgelig heller ikke så langt

De er begge flydespartel, så de er totalt uegnede til faldopbygning.

220 er beregnet til tykkere lag end 210, så skal du nivellere noget der er meget skævt er det den du skal vælge.Uden at være ekspert mener jeg også 220 kan bruges udendørs.

Selvbygger med stort S. 
Både lip 210 og 220 er fine til fald opbygning. Man skal bare blande lidt mindre vand i, og så "styre " dem med retholdt / vaterpas indtil de begynder at sætte sig. Det har jeg set / lært af proff. gulvlæggere. 
Det nemmeste er at have ledere til at køre retskinne på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
210 kan du ligge ud af 1mm tykkelse, mens 220 kan laves i 2mm tykkelse, tænker det er sådan symbolerne skal forstås..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også