Brusehoved begynder pludselig at drybbe en del mange timer efter bad

Hejsa

Jeg har på det senest oplevet, at mit brusehovede begynder at dryppe flere timer efter jeg har været i bad. Det drypper ikke i mellemtiden. Den anden dag gik jeg i bad kl. 8 om morgenen. Kl. 17.30 var jeg på toilet og bemærkede så, at det dryppede i 10-20 sekunder pludselig. Det er en lille smule vand, men en del mere end bare et par dråber.

Nogle der ved hvad det kan skyldes?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Går ud fra at der er et fast monteret brusehoved “på stang”.
Hvis der bare er en lille utæthed, så der kan komme luft ind i systemet, vil det pet tidspunkt dryppe. Det kan sikkert ogs skyldes kalkaflejringer i de små huller hvor bruserstrålerne kommer ud.

Søren O
Søren O skrev den 07-07-2024 20:21:32

Hvis der bare er en lille utæthed, så der kan komme luft ind i systemet, vil det pet tidspunkt dryppe. Det kan sikkert ogs skyldes kalkaflejringer i de små huller hvor bruserstrålerne kommer ud.

Har samme problem. Hvordan Fjerner man effektivt kalken herfra? 

LennartBertelsen skrev den 07-07-2024 21:25:11

Ved at installere et blødgøringsanlæg/afkalker i din vandinstallation.  

Umiddelbart ikke billigt, men hold op hvor er det dejligt at slippe for alle de kalkaflejringer alle steder.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
shortcut skrev den 07-07-2024 22:14:34

Umiddelbart ikke billigt, men hold op hvor er det dejligt at slippe for alle de kalkaflejringer alle steder.

Det fjerner jo kun kalken meget langsomt. Men er en fin metode til at forhindre opbygning af kalk.

Men skru hovedet af, læg det på et gammelt kassabelt viskestykke der er vædet med kalkfjerner, og hæld også lidt kalkfjerner i hovedet. Lad det virke som beskrevet på/ved produktet.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen skrev den 07-07-2024 23:49:40

shortcut skrev den 07-07-2024 22:14:34

Det fjerner jo kun kalken meget langsomt. Men er en fin metode til at forhindre opbygning af kalk.

Men skru hovedet af, læg det på et gammelt kassabelt viskestykke der er vædet med kalkfjerner, og hæld også lidt kalkfjerner i hovedet. Lad det virke som beskrevet på/ved produktet.

Prøver. Tror det kommer til at svie lidt når jeg hælder kalkfjerner i hovedet. Nu må vi se… 

Annonce
LennartBertelsen skrev den 07-07-2024 23:55:54

Prøver. Tror det kommer til at svie lidt når jeg hælder kalkfjerner i hovedet. Nu må vi se… 

Ork nej, ikke i forhold til hvor ondt det gør når hovedet skrues af🤪

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det drypper fordi bruserhovedet bliver koldere over tid, som gør at luften+vandet i brusehoved trækker sig sammen. Derefter vil vandet i brusehovedet på et tidspunkt løbe ud i den laveste ende af brusehovedet. For at undgå dette kan man når man slutter badet vinkle brusehovedet så det bliver tømt.
En bedre måde at undgå problemet, er at afkalke sit bruserhoved (Vores er ca. 20 cm i diameter) - er ved at bruge en f.eks. en freesbee. Den vendes om og spændes fast på bruserhovedet med en kraftig elastik. Herefter hældes en kopfuld eddikesyre/afkalker i, som henstår nogle timer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis