Lysdæmper SG LEDdimm 200

Hejsa, jeg har den her afbryder som kan tænde og slukke mine dæmoner spots fra SG.
Nu har jeg købt en leddimm også fra SG.

Når jeg tager kontakten ud, har den to faser, en fra afbryder ovenover og en ned til stikkontakten nedenunder. Og så har den en gul ledning der får i den sorte.

Afbryder ovenover har en blå ledning i N.

Hvordan skal jeg lige montere den dæmper? Jeg synes jeg har prøvet alt muligt.
Hejsa, jeg har den her afbryder som kan tænde og... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke vise et billede af den gamle dæmper set bagfra eller fortælle, hvilken dæmper det drejer sig om?

fase
Sådan her

Den gamle dæmper er uden nullledning, så du skal have en nul koblet på den ny dæmper.
Fasen skal stadigvæk i L og tændledningen i bølgelinie.

fase
Når jeg har hvid og brun i fase, orange i bølge, og sort i nul. Så kan jeg tænde lyset med kontakten, men det blinker helt vild og slukker af sig selv ved at dæmpe helt ned og slukke. Den modsatte korrespondance afbryder kan kun slukke og ikke tænde lyset, nær dæmperen er monteret sådan her.
Den sorte i nulklemmen fjerne du og trækken en nul fra den lyseblå i stikkontakten. Du skal vise er billede af den anden korrespondanceafbryder set bagfra. Når du skriver at den anden korrespondanceafbryder kun kan slukke lyset, tyder det på at tændledningen er i den anden korrespondanceafbryder.

fase
Annonce
Så kan den desværre overhovedet ikke noget. 
aloneiz skrev den 11-07-2024 14:01:06

Så kan den desværre overhovedet ikke noget. 

Godt så er vi kommet til at den sorte nok ikke er tændledning. Men vi skal lige være sikre på om sort eller orange er tændledning. Det finder du ud af ved at sætte den sorte til fasen. Tænder lyset nu ved fuld styrke har du tændledningen, hvis det ikke kan slukkes ved den anden korrespondanceafbryder. Hvis du kan slukke med korrespondanceafbryderen, er det ikke tændledningen. Så laver du det samme med den orange ledning. Hvis den kan tænde lyset og det ikke ændres ved at slukke og tænde på korrespondanceafbryder, har du fundet tændledningen. Eller skriver du bare igen og husker billedet af korrespondanceafbryderen set bagfra.

fase
Jeg foreslog at afmontere den "anden" korrespondance helt for at få din lysdæmper til at virke alene. Det er den metode som giver den simpleste fremgangsmåde. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis