110 mm rør i toiletmanchet eller?

Hej, jeg har et afløb i gulvet i et sommerhus. Dette bruger jeg til afløb for varmtvandsbeholderen og en lille vaskemaskine. Det har fungeret fint i et par år, men nu løber det over når jeg vasker tøj i maskinen. Afløbet trækker langsomt, da vandet står højt på grunden.
Jeg ønsker at forhøje afløbet lidt og overvejer en toiletmuffe og “mose” et 110 mm pvc rør ned i denne og så lave forskellige slangestudser på dette rør. Ved nogen om dette er muligt? Et toilet har et ca. 102 mm rør, som normalt presses i muffen, så kan den tage et 110 mm rør?
Er der andre løsninger? Har også overvejet en Purus muffe / pipe connector.
Jeg tænker at den rustfrie plade øverst i hullet er støbt i gulvet, så den er svær at få op. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil ikke rigtigt have nogen synderlig effekt da du jo kun får et par liters ekstra volumen.
Du bør hellere finde ud af hvor afløbet går hen og hvorfor det ikke trækker.

Det var reelt lettere at lade vaskemaskinen pumpe ud i en balje, som du så kan tømme.

Bare kald mig BBB 
Tror denne her passer ​​LinK​​​
Og er den ikke høj nok, kan du forhøje den med en stump rør..

Vi prøver igen, i morgen --
BBB, afløbet går ud i en brønd der trækker meget langsomt pga højt vandniveau på grunden. Jeg har haft en wire igennem og hældt afløbsrens igennem uden at det betød en forandring. Måske jeg skal have kloakmesteren til at tømme både brønd og overløbs brønden, eller hvad der nu hedder. Det har jo fungeret tidligere. Mit håb med rørforhøjningen er at det bare stiger i røret, og så trækker ud løbende. Tror måske også at det er skummet fra vaskemaskinen der får det til at løbe ud på gulvet. Men tak for input.

Je_ns - tak for forslag. Jeg tjekker den lige ud.
je_ns skrev den 06-07-2024 12:16:25

Tror denne her passer LinK
Og er den ikke høj nok, kan du forhøje den med en stump rør..

Hmmm, tror den er til at gå ned i et 110 mm rør. Hullet i gulvet er kun ca.105 mm. Det er derfor en toiletmuffe kan presses ned, den har større læber, lige som denne Purus: https://www.lavprisvvs.dk/purus-samlekombikobling-mbaand-100105-100120-1000900424

hvad med at rense vandlåsen , hjælper det ikke , så få spulet rørene
alt ander er rent klamp

bredker skrev den 06-07-2024 13:04:13

hvad med at rense vandlåsen , hjælper det ikke , så få spulet rørene
alt ander er rent klamp

Hvis du læste tråden ville du se at vi for længst er forbi den del.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis