Hejsa.
Vi er godt i gang med at renovere vores gamle hus, og i den forbindelse skal vi have nivelleret et gulv på et værelse. Inden vi kan hælde flydespartel ud på gulvet, skal vi have fjernet rester fra det gamle gulvtæppe e.g., Lim, gulvtæppe rester osv, samt noget gammelt beton.
Jeg har så været igang med at fjerne noget beton med en multicutter, der hvor muren og gulvet mødes lige under en stikkontakt, hvor jeg så pludseligt oplever en gnist og alt lyset går i huset. 2 sikringer er sprunget. Det viser sig, at det jeg troede var gammmelt beton, da det var dækket over med maling og beton, var en flexslange med ledninger i til stikkontakten foroven (se billede).
Jeg skal selvfølgelig have fat i en elektriker hurtigst muligt, men spørgsmålet er om hvor sikkert det er at købe nye sikringer, og få gang i lyset igen, med overskårne ledninger? Jeg er ret sikker på at jeg ikke kom "helt" igennem, men måske blot at snittet den.
Er det sikkert at stikkontakten blot er slukket eller skal vi slukke hele gruppen på relæet?
På forhånd tak