flytning af magnolietræ

Hej biggrin ,

Jeg har lige opdaget dette forum - det ser meget spændende ud, og nu håber jeg at nogle af jer kan hjælpe mig.

Vi har et meget flot magnolietræ stående, desværre står det i vejen for vores haveplaner og vi vil derfor gerne flytte det. Kan det lade sig gøre og hvilken årstid er bedst?? Træet er kun 1½ m højt og ca. 1 m i diameter.

Med venlig hilsen

Susie
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok ikke et helt ungt træ. Måske 6-7 år. Det får sandsynligvis mange flotte blomster om en måneds tid.

En flytning vil indebære en vis risiko og du skal under alle omstændigheder vente med at flytte det til efteråret. Husk at få mest muligt af rodklumpen med.

Du skal være indstillet på, at dit "tulipantræ" vil blive sat 3-4 år tilbage og vil blomstre meget sparsomt i denne periode.

Da træet kan blive meget bredt med tiden, ca. 4 meter i diameter, skal der tages højde for dette når den nye vokseplads skal vælges. Træet bliver smukkest i væksten når det er placeret absolut solitært.

Mvh Hanne
Og vi siger velkommen til dig Susie.

Håber du vil nyde siderne - der er kun dejlige mennesker herinde, der hjælper hinanden, og har du noget at bidrage med, så ser vi det gerne - f.eks. om flytningen af dit træ var godt eller ej - men velkommen på siden!

Mvh. JørgenE
Hej,
Magnolietræer er meget følsomme over for flytning. Men det kan lade sig gøre.
Men det er rigtigt, det sætter væksten 2-3 år tilbage.

A

Hils!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis