Misfarvet vand i toiletskål

Vi har to toiletter i huset, begge  1 1/2 år gl og fra Ifø. Problemet findes kun i det ene.
På billederne ses vandet i kummen en morgen før første brug og efter første skyl.
Aftenen før har jeg som det sidste givet toilettet en tur med børsten så vandet er klart. Om morgenen står kummen med misfarvet "mosevand". Det er ikke noget nyt det har været sådan længe. Hvor kan problemet stamme fra?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har samme problem og det er okker der er problemet. Det er der desværre ikke noget at gøre ved end, at sætte et okkerfilter på vandforsyningen, men det har jeg ikke prøvet. Det er sikkert også kun i det toilet i bruger mindst?

Dum som et bræt...Mvh Hans
Tak for svar, men det er faktisk i det mest brugte toilet! og det findes ikke i andre vandudtag
Mon ikke der sidder noget fast øverst i toilelettets afløb, som ved længere pause render baglæns ned I bunden?
Jeg ville finde noget til mekanisk at rense afløbet til første høje punkt efter skålen. 

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hvordan ser cisternen ud?

Har der sat sig kalkbelægninger med kernrester fra rørerne i cisternen så kan de være med til at farve vandet.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis