Spotlys lys på badeværelse i stykker

Hej allesammen,

Jeg har to spotlys med halogenpærer, hvor glasset er sprunget på grund af varmen fra pærerne. Jeg har taget pærerne ud, men er usikker på, om det er sikkert at have dem tilsluttet strøm, da de er placeret på et badeværelse (vådrum). Desuden bemærkede jeg, at der var lidt strøm, da jeg sidst rørte ved hylden. Er der nogen, der ved, om det er muligt at erstatte spotlyset på hylden selv, og hvordan man gør det? Jeg har vedhæftet et billede, hvor lysene kan ses.

På forhånd tak! 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ikke noget farligt i, at pæren ikke er tilsluttet.

Når nu glas er gået i stykker, så vil det være oplagt at udskifte spots helt til nogle nye med LED. F.eks. disse:
https://www.lavprisvvs.dk/gn-diospot-fit-led-indbygningsspot-2700k-hvid-1000360245

De er lavet, så ledningerne inde i hylden kan genbruges. Men man skal dog skifte transformeren til en led-driver.

Læs evt. på ovenstående link, hvordan det gøres. Så kan du vurdere om det er noget du tør give dig i kast med.

Før du begynder at udskifte de nuværende, så skal du sikre dig, at størrelsen på de nye er korrekte. Pil de nuværende spots ud, ved at lirke noget ind fra siden under den sorte ramme. Forsigtigt kan de så trækkes ud. De sidder fast med nogle metal-fjedre, som dem du kan se på billedet i linket.
Når du har fået dem ud, så mål diameter og dybde på hul og sammenlign med de nye.
Godt svar! Mange tak for det. Jeg vil prøve at give mig Ikast med det, men hvis det ikke er farligt som de ser ud der så tænker jeg det godt kan vente til man har bedre tid👍
Når det er halogen er det lav volt og giver ikke stød som du kan mærke eller er i fare. Gør som Jenshøj anbefaler, men køb ikke for billige spot så kommer du bare til betale dobbelt da de hurtigt går i stykker.

Dum som et bræt...Mvh Hans
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis