Afledning af regnvand fra tagrende

Mit hus ligger på skrå grund, og afløbet fra div. tagrender kan sagtens gelejdes ud på offentlig vej, hvor en vejbrønd naturligt opsamler det. 
Er en sådan "manøvre" tilladt?
Aktuelt nu hvor der er initiativer i gang med at adskille regnvandet fra kloak systemets ledninger.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Fra Bygningsreglementet BR18

§ 77                                            Regnvand                    

Afløb for regnvand skal udføres, så bortledning, nedsivning eller vandansamling ikke medfører risiko for skader på bygninger eller bygningsdele eller andre ulemper, f.eks. gener for trafik.

Stk. 2. Tagvand skal holdes på egen grund.

.. så det må du ikke.
Som nævnt i indslaget ovenover, tagvandet skal holdes på egen grund.

Normalt er vejbrøndene kommunens, hvor de bla. tømmer sandfanget i dem.

Bortledning af spilde og regnvand, er det dit forsyningsselskab der står for. Dog er det kommunen der står for det lovmæssige, og der skal der også sendes en erklæring og tegninger ind af en autoriseret kloakmester, når der skal separat kloakeres.

Dog må man selv lave faskiner til regnvandet hvis alle regler overholdes..

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar..  bor i 150 år gl. hus hvor "den slags" kreative løsninger var måden man gjorde det på.
Herværende kommune har varslet en adskillelses proces - så inden jeg lapper videre på de kreative løsninger må jeg nok afvente hvad fagfolkene fra kommunen råder mig til.
§ 77 vidner om noget officielt, så håbet om bedre svar end dit, kan jeg nok glemme.
vh. Svend Jensen 
Hej je_ns
Tak for supplementet.
vh. Svend Jensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere