Fæstne lægte i murkrone

Jeg skal ha lavet nyt udhæng. Det bliver hævet lidt så lægter er over muren.

Kan jeg fæstne lægterne ned i ydervæggen eller ned i indervæggen? De gamle lægter lå i mørtel. 

Vh.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De skal fæstnes i spæret på indersiden af væggen. Ikke i murværket.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 02-07-2024 21:35:46

De skal fæstnes i spæret på indersiden af væggen. Ikke i murværket.

Hey superdiy 

Tak for svar. :) 

Yes de bliver også hæftet på spæret. Men vi hæver konstruktionen en smule så lægterne ikke har noget at hvile på fra spæret og ud til udhæng.  Det er nok det jeg mener.

Hvad gør man der.

Vh.

Den mørtel der ligger omkring lægter er for at lukke af ind til loft rummet. Der er ikek behov for at lægter ligger på muren. 
De 10 - 12 lægter kan sagtnes bære blindspær og udhæng, hvis dine lægter er fastgjort på mindst 2 spær inde over loftet. Du må altså ikke have en kort stump lægte ud til blindspær.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 02-07-2024 22:59:20

Den mørtel der ligger omkring lægter er for at lukke af ind til loft rummet. Der er ikek behov for at lægter ligger på muren.
De 10 - 12 lægter kan sagtnes bære blindspær og udhæng, hvis dine lægter er fastgjort på mindst 2 spær inde over loftet. Du må altså ikke have en kort stump lægte ud til blindspær.  

Super. Tak for det. Vi var i tvivl om lægterne fik for langt spænd. Det bliver ca 80cm fra spær til blindspær. Alle lægter går helt ud til blindspær og ind over 3-4 spær. 

Vh.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis