Hvad er der sket med mine billeder?

Hej til Jer.
Ville i går printe et billede ud fra mobilen. Det plejer jeg at gøre vha fast stone  image viewer. Men nu kan jeg ikke mere fordi billederne er ændret til heic format tidligere var de jpg. Min stationære pc mangler et eller andet for at kunne håndtere det. Indsætter et billede.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Ville i går printe et billede ud fra... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
kovas skrev den 08-07-2024 15:57:39

Hej igen og tak for svar. Problemet med HEIC formatet er at jeg ikke kan indsætte det her i LDS. Hvis jeg sender et bille som mms til andre android ændre det sig til jpg. Jeg kan bare ikke finde ud af hvodan jeg ændre indstillingerne i telefonen.

Så send billedet til dig selv og gem det. 

Har lige testet på min Samsung Android, det kan man godt. Testede dog ikke HEIC til JPG da mine fotos lagres som JPG.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej John ja det fungere med at sende billedet til mig selv, men det er godt nok en noget omstendelig affære for at uploade et billede her til. DLG har kigget og kigget, men den linie som hedder noget med Heic og billeder findes ikke på min samsung. Men hvorfor har jeg overhovedet fået det problem. Meg bekendt har jeg ikke sagt ja til det eller bedt om det.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Problemet kan du takke Apple fra -de går deres egne veje indtil EU banker dem på plads - men gem i jpg hvis det er det du vil - jeg har aldrig ejet en Samsung -SONY er meget bedre end både Apple og Samsung. Desværre er Garmin stoppet med at lave normale telefoner.

hej kurt 54. Hvad har appel med min telefon at gøre. Hvis jeg vidste hvordan man gør for at gemme i jpg men det er jo det jeg spørger om her. Hvis jeg googler hvad der er sket så kommer der en masse hit som handler om at konvertere HEIC til jpeg ​ men jeg vil ​ha at min telefon tilbage til hvor den var. Det undre mig at ingen andre har været ude for det samme.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Annonce
Kurt54 skrev den 08-07-2024 19:50:10

Desværre er Garmin stoppet med at lave normale telefoner.

Hvad er en normal telefon?

På hvilke(t) punkt er Sony bedre? 
Da jeg gik på pension for ca fem år siden skiftede jeg fra iPhone til Samsung. Checkede også Sony som jeg valgte fra(husker ikke hvorfor)

Kan det være i forbindelse med opdatering af system eller kamera app at ændringen er kommet?
Har du evt. prøvet at nulstille kameraindstillinger?

Godmorgen DLG Tak for det. Den knap kunne jeg finde og nu holdt kameraet op med at gemme i HEIC. Kiggede lidt i galleriet og fandt at det   skiftede til Heic  midt på dagen den 3 juni. Medens vi var på ferie i Sverige. Måske må jeg bare leve med at der er nogle billeder som er gemt i HEIC.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Godt du fandt ud af det - så svarer jeg lige JohnLarsen .Jeg foretrækker Sony pga. af kameradelen har et Xperia 5 III -som har 3 selvstændige kameraer alle på 12 megapixels. Så jeg har lidt tele uden digital zoom. Desuden har det særskilt fysisk udløser knap - på oversiden når man fotograferer landscape format. For i øvrigt leverer Sony chips til en del iPhone kameraer.  andre kan lide skærmforholdet 21:9 som passer til mange film og giver en lidt smallere telefon hvilket er godt til en hånds betjening. Har du SONY systemkamera kan telefonen en masse smarte tin med det. Jeg tror det er den 7 Sony telefon jeg har - startende med en lille klap telefon og W800i dengang 2 megapixels var meget for en kameratelefon. den havde også visse walkman funtioner. Mit valg er subjektivt. 
Har aldrig ejet en Samsung - men med den markedsandel kan de nok lave  telefoner.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis