Skjult samling på afløb fra køkken

Hej

Jeg skal til at sætte et køkken op i min lejlighed, og vil i den forbindelse skifte en del af afløbsrøret fra metal til PVC.

Se illustrationen, det eksisterende lodrette afløbsrør i metal beholdes, men det vandrette tilløb kortes af og her laves en overgang fra PVC rør, hvor der efterfølgende vil blive behov for at lave 3-4 andre samlinger (PVC til PVC) for at få den rette placering af røret under køkkenet.

Det store spørgsmål... Må jeg lave disse samlinger og montere køkken foran/over det, hvorefter det ikke bliver muligt at tilgå samlingerne (jeg gætter på det er det, man vil kalde skjule samlinger) ?

Man kan selvfølgelig altid komme til dem igen, ​det kræver dog at man fjerner køkkenet.......

Vh.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
udover at det ikke er særligt hensigsmæssigt på den måde , så er det lovligt nok
Jeg går ud fra at tegning kun er eksempel. Derfra hvor du starter ved metal faldstammen kører du naturligvis lige hen til vaskemodul ( med fald naturligvis) Og så kobler du afløbs sæt på der med vandlås og alt andet ( overløb, opvasker m.m. ) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
larsen56 skrev den 02-07-2024 17:58:10

hvor er vandlås

Der bliver naturligvis en vandlås under vasken :-)

ev elmand skrev den 02-07-2024 23:13:38

Jeg går ud fra at tegning kun er eksempel. Derfra hvor du starter ved metal faldstammen kører du naturligvis lige hen til vaskemodul ( med fald naturligvis) Og så kobler du afløbs sæt på der med vandlås og alt andet ( overløb, opvasker m.m. ) 

Præcis - jeg var egentlig mest nervøs for om jeg måtte sætte et køkken foran overgangen fra metal til PVC og generelt PVC samlingerne - så man ikke umiddelbart kan komme til dem, uden at pille køkkenet ned.

Sørg for at de skjulte samlinger er ordentlig fastgjort så de ikke kan skille ad, hvis det på et tidspunkt skulle blive nødvendigt at rense dem med eks rensemaskine, eller spuler.

Bare kald mig BBB 
Afhængigt af indmaden i skabene kan man jo gøre det muligt at tage bagpladen ud.
Jeg ville nok føre røret fra vandlåsen skråt ned til samlingen for at minimere ophobning af div.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis