Montering af toiletsæde?!

Hej gutter

Nyt spørgsmål herfra, som VVS'eren heller ikke kunne hitte ud af.

Vi har overtaget et hus. Tidligere ejer har taget toiletbrættet med sig - tænker i god stil - og efterladt et nyt toiletsæde. Måske var det andet gået i stykker.

Uanset. Jeg skal have monteret det nye, men opdager, at der sidder noget træ/rust nede i 'hullet' som gør, at jeg ikke kan komme igennem. Det ligner en meget gammel rusten skrue, for mig. Jeg er langt fra den verden, så jeg ringede en VVS Installatør op. Han har lige været her: Han ved ikke hvad det er. Han kan ikke få det ud. Og han kan ikke montere sædet.

Er der nogen, der ved, hvad det kan være og har en god idé til hvordan jeg får det op? Jeg har taget billederne så godt, som jeg kunne.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et billede af hullet fra den anden side, vil måske hjælpe dig.
På det sidste billede ser det ud til at det er et væghængt toilet. Det ligner et kantfri/rimfri Ifô toilet. Til det kan du ikke bruge det viste toiletbræt. Du skal i byen og købe et nyt toiletbræt, der passer til toilettet. Der er sikkert ingen gennemgående huller til brættet men det kan du finde ud af ved at føle under toilettet.
Har du overvejet at finde en anden VVS'er.

fase
Du skal bruge en anden type beslag, hvor monteringen er en konisk del man spænder sammen.
Om de fås i løs vægt ved jeg ikke, men de følger med hvis man køber et originalt sæde.

Selvbygger med stort S. 
Kan I evt linke til nogle sæder som kan bruges? Troede det var to skruer der var rustet fast dernede. fedt hvis det ikke er - så er det bare sædet jeg skal have fat i
MESA skrev den 02-07-2024 18:23:08

Kan I evt linke til nogle sæder som kan bruges? Troede det var to skruer der var rustet fast dernede. fedt hvis det ikke er - så er det bare sædet jeg skal have fat i

Prøv et byggemarked eller jem&fix .

fase
Annonce
I jem&fix er der normalt en tabel over, hvilke sæder der passer til hvilke toiletter, men det kræver at man besøger stedet.
Dit forslag ser rigtigt ud.

fase
Det er sådan et

https://www.completvvs.dk/ifo-sign-toiletsaede-soft-close-aftagelig-hvid-16650?gad_source=1&gbraid=0AAAAADi9wb-Sto7ozGtLBF13VH_Ng2Ffy&gclid=EAIaIQobChMIkOTu5PWIhwMVcbRoCR2Q1A1dEAQYASABEgIKp_D_BwE

Selvbygger med stort S. 
Hvis dit toilet er væghængt kan du se sædet i tabellen fra jem&fix. Det er sæde nr. 12
Toiletsæde​​​

fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis