Vandinstallation driller

Hej

Er der mon en VVS’er herinde der kan hjælpe?

Min vandinstallation i huset driller lidt. Jeg døjer med to problemer:

- 1, når jeg tænder for vandet på en af vandhanerne i huset, så larmer det fra indbygningscisternen til toilettet (jeg tror det kommer derfra), det klaprer og lyder lidt som et maskingevær 😊
-2, Derudover så har jeg oplevet at vi ikke altid har varmt vand i vandhanerne, men fandt ud af det kun er tilfældet, når blandingsbatteriet til bruseren er skruet helt om på kold, sætter jeg den på de 38 grader igen, så kommer varmen i hanerne og endnu hurtigere, hvis keg skruer bruseren op på varmest muligt. Jeg har læst mig frem til at det måske kan være en defekt kontraventil i blandingsbatteriet? Kan de to ting have noget med hinanden at gøre?

Pft 😀

Mvh. Mads
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror du skal starte med at skifte dit blandingsbatteri - det skal gøres under alle omstændigheder. 

Søren O
Hvorfor skifte det? Det er kun 4 år gammelt. Hvis det er en defekt kontraventil, kan den vel skiftes. 
Prøv im du kan finde en “eksploderet” tegning af blandingsbatteriet. Det ville da være “lækkert” hvis du kan reparere det. ​

Søren O
Prøv at afmontere det blandingsbatteri du mener er defekt, og se om problemet forsvinder. Så sparer du pengene på et andet blandingsbatteri hvis det ikke løser det.

Selvbygger med stort S. 
Det lyder som om det varme vand i de andre haner kommer gennem termostatblandingsbatteriet🧐
Af med det og se hvad der sker.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis