Vandhane i badeværelse. Drypper under vask

Hej,
Nybyg 2015. Vandhane i badeværelse -drypper nede under vask ved en eller begge slanger.

Vandhanen er en Hans Grohe Axor Starck.
Jeg har prøvet at lukke for begge vandtilførsler under vasken. Især når den højre åbnes drypper det en del ned. Der er ikke noget at se nær vandhanen og bord oppefra.
Er det mon et klassisk problem? Hvor skal jeg tjekke først?
Tyder det på renovering af noget pakning eller byt til ny vandhane?
Vandhanen koster nok 3300-4000kr.
Hej, Nybyg 2015. Vandhane i badeværelse -drypper... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det hjalp ikke at dreje slangerne rundt. Må ha vandhanen af igen og finde det værktøj I nævner.
Fik punkt 6 op. Kan nu ikke se hvordan jeg kommer videre?
Hvordan ser O-ringene ud på slangerne, der skrues op i hanen?

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 04-07-2024 14:12:40

Tror ikke helt jeg forstår hvad du mener? Det er svært at se op i vandhanen nede fra selv når den er taget af. Flexslanger ligner dem vist i tråden vil jeg mene.

Du skal have nr. 8 demonteret for at komme til slangerne og spænde dem. Det kræver sikkert et specielt værktøj. Har du overvejet at bruge en rørnøgle til at spænde slangerne fra neden af? 

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 04-07-2024 15:03:18

Du skal have nr. 8 demonteret for at komme til slangerne og spænde dem. Det kræver sikkert et specielt værktøj. Har du overvejet at bruge en rørnøgle til at spænde slangerne fra neden af? 

Vil du prøve at vise billede eller linke til en rørnøgle der vil virke

Nej, det vil jeg ikke, fordi når jeg tænker mig om, kan du ikke få rørnøglen af, når slangen er skruet på, fordi forskruningen for enden af slange er større end i blandingsbatteriet.

fase
Aliaz skrev den 04-07-2024 14:46:51

Tror ikke helt jeg forstår hvad du mener? Det er svært at se op i vandhanen nede fra selv når den er taget af. Flexslanger ligner dem vist i tråden vil jeg mene.

Der sidder en O-ring på den del af slangen, som går op i hanen..

Vi prøver igen, i morgen --

Når jeg drejer slangerne og tjekker O-ringene hele vejen rundt - synes jeg de ser fine ud. Hvad ville symptomerne være hvis det var kartuschen som var problemet? Hvis problemet er flexslangerne er det så altid oppe med O-ringene? Det virker ikke til gevind bruges - men bare en klips der holder slangerne oppe. Eller kan selve slangerne blive utætte?

Nok lidt anden vandhane men samme princip. Se tegningen.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis