Fremgangsmåde bjælkehytte

Jeg vil opføre en bjælkehytte ved vores sommerhus til overnatning i sommer-halvåret. Tænker at købe en færdig hytte i et byggemarked der skal samles. 

Jeg er meget i tvivl om hvorvidt jeg skal ligge fliser under hytten og så hæve den ved hjælp af fliser i hjørnet, så der kommer luft under konstruktionen. 
Jeg har overvejet at bygge en ramme af 100x100 som skal hæves på stolper. Hvis jeg vælger den løsning er der også plads til isolering i gulvet, men giver det overhovedet mening i en uopvarmet hytte? 

Jeg håber at få lidt input til hvordan jeg griber projektet an. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bedste vil være at opføre en ramme der hæver hytten ca 20 cm. over jorden så der er luft under hytten. Isolering kun i gulvet giver ingen mening.
solaris skrev den 29-06-2024 19:35:32

Det bedste vil være at opføre en ramme der hæver hytten ca 20 cm. over jorden så der er luft under hytten. Isolering kun i gulvet giver ingen mening.

Tak for input. Hvis nu målet på hytten er 3x3 meter, hvad skal målet på rammen under hytten så være? Skal rammen være lidt smallere og kortere end hytten så hytten "rager" ud over rammen..tænker ift. vand. 

Vil fremgangsmåden på denne video være en mulighed ift at lave rammen under hytten?

https://youtu.be/bOOXmfkXpkM?si=Sbv0LPf0iatzsoti
Lav rammen i 100x100 stolper, 3 meter lange og imprægneret.

Isolering kan godt give mening, da bjælkerne i massive hytter er ret tykke, og gulvbrædder ofte er tyndere, og derfor isolerer dårligere.

Man bliver glad for det den vinter man gerne vil have plads til ekstra gæster, og gerne vil opvarme hytten med en elradiator.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis