Græsplæne

Hej er der nogen der ved hvad der er galt med min plæne?jeg har haft det hele fræst og gravet ca 40-50 cm ned inden jeg såede græs,men de fleste steder er græsset meget tynd og lidt gult,det gider ikke rigtig at gro,men der er et par pletter imellem der er meget tykt og rigt flot grønt,er det sygdom?jeg håber da ikke jorden allerede kan være hård igen,I dag købte jeg en gødnings spreder og har lige smidt kalk og gødning på det hele,jeg kan ikke huske jeg nogensinde har smidt kalk ud,så nu gjorde jeg det for at være sikker,det er ca 2 måneder siden jeg såede.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Græsset skal nok komme til at se fint ud, det tager bare lidt tid..

Vi prøver igen, i morgen --
Hej jens,ved du hvad grunden er siden det ikke rigtig vil vokse og er gult?for jeg har nogle pletter der er meget grønt og tykt lige fra starten af,jeg har læst at det kan være mange ting,kalk,gødning,sygdom,hård jord osv.
Ofte er en ny plæne noget broget, inden græsset rigtig får fat, de gule områder kan skyldes manglende vanding, men det har da regnet noget på det sidste, så nok ikke derfor.
Hvis man gøder en nysået græsplæne kan man også svide den, så den bliver gul..

Vi prøver igen, i morgen --
problemt er hvis du er gået så dubt ned , så er jorden død , det tager tit et par år før det bliver godt
då må gå max 15-20 cm ned alt efter jordtype
Tak for hjælpen begge 2,jeg venter og ser om jeg er heldig over sommeren og håber kalken og gødningen hjælper lidt.
opdatering:kun 4 dage efter jeg har smidt kunstgødning og kalk på er den næsten 100% grøn og tyk,det er sgu gået hurtigt:)det organiske gødning jeg brugte for et par måneder siden har i hvert fald ikke hjulpet,men det her gjorde underværker.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis