Fastgørelse af sokkelmur på fundament til drivhus

Hej,

Jeg skal i sommerferien bygge drivhus - nærmere et Willab, Green Room Elegant drivhus som skal på på en 60cm sokkelmur. Det er et drivhus på 14,5 m2, som er 2,9 m højt ved kip og med glasruder.

Fundamen laver jeg med fundablokke og sokkelmuren vil jeg lave af lecablokke (60cm høj og 15 cm tyk mur).

Mit spørgsmål er:
  • Hvad kan anbefales for at sikre at muren hænger ordentligt fast på findamentet? 
Drivhuset skal stå i en forhave med nogle buske og træer i nærheden, og ud mod en vej hvor der er nyplantet hæk. Vejen er rimelig smal og i et boligkvarter, så ingen åbne vidder hvor vinden kan tage fat for alvor.

Jeg har overvejet at støbe nogle gevindstænger ned i fundament som jeg så tilpasser huller i leca-blokke til når jeg lægger dem, men er i tvivl om det vil passe ordentligt. Alternativet er måske at bore gennem hele muren (60 cm) og ned i fundament og lime en gevindstang i efter hele muren er lavet?
Drivhus-producenten råder i øvrigt til, at selve drivhuset fastgøres i muren med 20 cm gevindstænger limet i mur. Måske kan jeg bare bruge det samme hul hele vejen igennem så drivhus, mur og fundament fæstnes med samme gevindstang?

Bonus-spørgsmål: Når jeg skal pudse muren op vil jeg gerne ramme en sandfarve - kan I anbefale en puds der har en sådan farve, eller skal jeg male den efterfølgende?

Tak for hjælpen!

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også