Udgravning trampolin sandet jord

Hej!

Vi har en rund nedgravet trampolin som har fungeret godt i 8 år, den er dog ved at være meget slidt, så derfor har vi købt en ny. Den gamle trampolin stod i et hul med lettere sandet jord og hullet er skredet lidt sammen i løbet af de 8 år.

For ikke at gøre det for nemt for os selv har vi nu købt en oval trampolin, som skal placereces samme sted som den gamle. Dvs. det gamle hul (skal være samme placering) skal være smallere og længere. Hvordan gøres dette bedst i lettere sandet jord, så man sikre at hullet ikke skrider sammen når det jord der graves væk i længderetningen ligges på i bredderetningen hvor hullet skal være smallere? Hvordan laves jordskredssikringen bedst?

Et tillægsspørgsmål: Er der nogle der har prøvet at placere en nedgravet tramplin på f.eks. stolpeføder/jordspyd eller lignende (for at undgå at jorden skrider sammen under stativfødderne på trampolinen)?

Jeg ser frem til at modtage nogle gode løsninger - på forhånd tak! :)

Mvh. Jim.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
gør det når der bliver frost
I må bare igang med gravearbejdet, selv om det er varmt. I skal da have glæde af den nye trampolin nu.
Jeg tror at i skal prøve at “cementstabilisere” sandet hvor det er “stejlest”. I moderne vejbygning et det ved at blive almindeligt at kalkstabilisere lerjord, og cementstabilisere sand. Derfor tror jeg at ideen er brugbar. Jeg har kun gæt til hvor meget cement der skal bruges, men jeg vil foreslå at i prøver med en blanding 1:20. Vil tro at det et nok med de yderste 10 cm. sand. Det skal blot holde sammen på sandet, slet ikke som et betongulv.

Søren O
Der skal ikke blandes vand i den cement / sand blanding. Det ordner sig selv når det regner.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis