Luk vand til cisternen?

Hej
Jeg er ikke særlig stærk ud i sådan nogle ting

Men den her kumme sidder løs og “vipper” . Det er ikke muligt at skrue ned i, det har tidligere ejer tydeligvis heller ikke forsøgt sig med.

Vil rigtig gerne lige have det helt væk fra huller, men det med at lukke for rør gør mig altid en smule usikker?

Det er vel med et af de her to håndtag på billedet jeg kan lukke for vandet med? Så jeg ville kunne pille slangen af (som står og fylder cisterne op)

Der sidder et stort skruehåndtag nede på siden og et lille oppe på toppen hvor der står Bar

(På der hvor slange kommer ud er der ikke sådan et lukkehåndtag desværre. Det havde nok givet sig selv mere for mig)

Kan jeg stoppe tilførslen af vand på et af de to der? Hvilket?
Hej Jeg er ikke særlig stærk ud i sådan nogle ting... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
For lige at forklare hvad du har. 
Den blå øverst med "bar" er en sikkerhedsventil. Røret fra denne går  sikkert til et afløb. 
Lige under sikkerhedsventil et T med en afgrening ind til en vandvarmer.
Derunder en messing "klump" som er en kontraventil.
Så kommer selve vandet op igennem gulvet og det blå håndtag ligner en streng regulerings ventil. Det er ikke noget man normalt bruger i en vandinstallation men kun i centralvarme kredse. Så har du afgang til toilet og ned i gulvet sikkert kold vand rør over til håndvask og bruser.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Elmand@
Ventilen med det blå håndgreb, er en kugleventil med udveksling. En sådan ventil minimerer muligheden for trykstød den den lukkes. 

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis