svejsning hougaard1107 2 27-06-2024 10:26 Hej jeg skriver fordi jeg håber der sidder en herinde og ved noget om svejsning ? :) jeg vil høre om man kan lave en koldsvejsning på galvaniseret stål?? 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
GodeVen 4323 5220 27-06-2024 10:59 Begrebet koldsvejsning dækker og flere forskellige teknikker, hvilken metode ønsker du at bruge?Svejsning er sammensmeltning af materialer. Derfor er svejsning generelt ikke godt til overfladebehandlede metaller.
hougaard1107 Trådstarter 2 27-06-2024 11:40 hej Godeven tak for svar, kan man finde noget om det nogen steder?? vi har fået det anbefalet til et muligt projekt, men syntes det lød lidt underligt, men jeg har ikke noget belæg for at sige at det ikke kan fungere.
GodeVen 4323 5220 27-06-2024 12:18 Som nævnt brugs betegnelsen koldsvejsning om flere forskellige ting.Egentlig koldsvejsning af metaller sker ved at de to stykker bliver presset sammen ved ekstrem høj kraft, således at de smelter sammen. Det bruges sjældent. Snedige handelsfolk kan finde på at bruge betegnelsen til svejsning, der reelt ikke er kold. Hvis det er sådan noget du vil have gang i, vil jeg anbefale at du præcist finder ud af hvad det er du er blevet anbefalet, så at du kan finde oplysninger om det.Betegnelsen bruges også om plastik der smeltes sammen af kemisk vej. Nogle kan finde på at kalde deres lim for koldsvejsning.Det er næppe rigtig koldsvejsning du er blevet anbefalet. Du er nød til at finde ud af hvad det er, så du kan søge på det rigtige. Du spilder din til hvis du blot søger på koldsvejsning.
ev elmand 30486 7480 27-06-2024 23:23 Man kan svejse på galvaniseret med den rigtige tråd hvis vi taler om CO2 / argon svejsning. Hvor jeg arbejdede kaldte vi det guldtråd. Det har intet med guld at gøre men svejsningen så næsten forgyldt ud.Der findes sikkert også egnede pinde til pindsvejser. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
je_ns 12969 28-06-2024 00:45 Nu findes der jo flere typer for galvanisering..Men det kunne jo være MIG lodning du tænker på, det kaldes også for koldsvejsning, da metallerne ikke smeltes sammen, som ved svejsning.Det er meget godt beskrevet i denne videoDet er meget godt beskrevet i denne video Vi prøver igen, i morgen --