Slibning af træterasse, som krummer

Hej alle

Vi har en 30m2 træterasse, som vi sleb og malede da vi overtog huset for 3 år siden. Desværre fik dén gode Flugger mand solgt os træbeskyttelse til hegn og ikke træterasse. Så ... den pigmenteret beskyttelse var slidt ned ved gangarealer indenfor et par måneder. 

Vi har prøvet at male den over igen, men hold da op et grimt resultat, da man kan se de bare pletter under.

Nu har vi så prøvet at slibe malingen af med rondelsliber.. men åh ja, brædderne krummer og maskinen får ikke fat de fleste steder. Rystepudseren virker heller ikke.

Så nu står vi med et resultat som på billedet. Suk.

Vi har andre store husprojekter igang, så vi brækker ikke lige det hele op og starter forfra.

Hvordan får jeg den sidste maling af, så jeg kan give den træbeskyttelse med et pænere resultat? Jeg er næsten der, hvor den snart bare får en heldækkende maling! 🤯😡
Hej alle Vi har en 30m2 træterasse, som vi sleb... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
cdp skrev den 27-06-2024 08:31:27

Hvilke type træ? gran/fyr, hårdtræ eller ...
Hvis det er hårdttræ, ville jeg give det en omgang med højtryks renser af nogle gange, så op rivning minimeres. 
Efter tørring, kan du evt. slibe resten - brædder der kun behandles på de ene side, vil altid krumme i samme retning, især hvis de er tynde og ikke skruet så tæt på kanterne som muligt. 

Det er trykimprægneret træ.

GodeVen skrev den 27-06-2024 10:30:10

Enhver form for slibning af overfladen vil efterlade malingen på siderne uberørt.

Jeg ville give det hele en dækkende maling.

Så du vil give heldækkende træmaling og så male den 1 gang om året indtil brædderne forhåbentlig skiftes?

Culpa skrev den 27-06-2024 10:47:20

Enhver form for slibning af overfladen vil efterlade malingen på siderne uberørt.

Så du vil give heldækkende træmaling og så male den 1 gang om året indtil brædderne forhåbentlig skiftes?

Den beslutning tog I, da der blev malet med dækkende maling første gang.  

Men dækkede terrasse maling kan nu godt holde længere.
GodeVen skrev den 27-06-2024 11:03:52

Vi har ikke malet med heldækkende. Vi har malet med transparent træbeskyttelse med pigment.

Culpa skrev den 27-06-2024 14:19:36

GodeVen skrev den 27-06-2024 11:03:52

Vi har ikke malet med heldækkende. Vi har malet med transparent træbeskyttelse med pigment.

Same same - but different.

En heldækkende maling vil holde bedre end en transparent, men er ssv nemmere at reparere på fremover ift ensartethed for det vil også blive slidt hurtigere på gangarealerne ligesom den transparente.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også