Sivebrønd og ulovligt arbejde

Jeg har haft store problemer med at lede vandet væk i min kolonihave.
Jeg aner ikke noget som helst om det og derfor oprettede jeg en opgave på hjemmesiden handyhand.dk

En mand bød ind på opgaven og vi aftalte en pris på 2000,-
Jeg var ikke opmærksom på det, men han skrev til mig via Messenger og først bagefter ser jeg på hjemmesiden, at det skulle være aftalt igennem dem. Jeg har aldrig brugt den hjemmeside før og nu føler jeg mig bare dum og naiv 😞

Igår var han ude i min kolonihave. Han var der 2,5 time. Han gravede 3 store huller inde ved huset, lagde et gitter henover, noget ukrudsdug og nogle sten.
Så sagde han, at nu kunne det bare regne løs. Han fik pengene og så kørte han.

Men…. Nu hvor jeg tænker over det, er det vel ikke særlig smart at grave 3 store huller inde ved huset. Kan det hele ikke skride hvis der kommer meget vand og i værste fald gøre stor skade på huset?
Er det overhovedet lovligt?

Jeg er virkelig bange for at jeg er blevet snydt og jeg er så ked af det.

Håber nogen kan svare og ikke komme med nedladende kommentarer 🤞🏻
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har jeg opfattet det rigtigt, hvis jeg har forstået, at der ikke er fyldt sten i hullerne men kun over ukrudsdugen?

fase
Det havde været bedre om hullerne (faskinerne) var lavet et stykke fra huset, men det er ikke sikkert at det er et problem.
Hvor stort er huset og hvor store er de 3 huller?
Velkommen på lds.
Her på siden er der stort set altid en god tone, så du skal ikke være bange for også at stille eventuelle ( dumme spørgsmål) Dette spørgsmål ar særdeles relevant, og skulle du føle dig snydt så er det trods alt ikke i 10.000 kr klassen
Jeg synes du skal vente og se om ikke han har ret, at problemet med vandet er forsvundet. Hvis han kun har været der i 2,5 time så kan jeg ikke forestille mig at de 3 huller er så store at huset skrider ud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er ingen sten i hullerne.

Det ene hul var der i forvejen og det er temmelig stort. Der lå sten nede i, men det havde ikke den ønskede effekt. Han bad mig derfor om at tømme det inden han skulle udføre arbejdet. Jeg tror det er et tidligere forsøg på at fjerne vand.

Det ene hul er 1x1 meter og cirka 1 meter dyb.
De to andre er cirka 65cmx65cm og en halv meter dyb.

Huset er cirka 40 kvm inkl udestue. Det er et gammelt hus fra 1992 😅

Det er da virkelig dejligt at finde et sted på nettet hvor det er trygt at stille (dumme) spørgsmål 😀
Selve hullerne er næppe et problem for huset. Tidligere bygge man huse uden tagrender, der kom alt regnvand fra taget ned lige ved væggene. Det ligner at huset har støbt sokkel, så bliver næppe et problem at huset synker. på grund af meget vand.

Du har 1,4 m3 faskine til 40 m2 tag, det burde være godt nok, hvis det er rimelig fordelt. Det store hul burde kunne tage vand fra 30 m2 tag og de to små fra 6 m2 hver. Hvis det er sandet jord kan de tage 2-3 gange mere.

Der er ikke noget ulovligt ved måden det er lavet på.
Annonce
1000 tak for svar 😀

Så er jeg lidt mere rolig
Du er med på at det relativt lille areal tag, der kan klares af de to små faskiner?
Du skal sikre dig at de nedløbsrør, der går der ned i dem, får vand fra et relativt lille tagareal.
GodeVen skrev den 26-06-2024 22:09:03

Du er med på at det relativt lille areal tag, der kan klares af de to små faskiner?
Du skal sikre dig at de nedløbsrør, der går der ned i dem, får vand fra et relativt lille tagareal.

Jeg ved ingenting om det og det er derfor jeg bad en anden om at gøre det for mig. Det er spændende hvordan det ender 🫣

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis