Flere TV stik i huset

Hejsa
Vi har en data/TV splitter monteret der hvor data kommer ind i huset, som så giver os internet og TV kanaler.
Nu er vi i gang med en større kælderrenovering og vil i den forbindelse gerne have TV stik i to rum i kælderen. Jeg kan dog ikke gennemskue hvordan jeg kan tilføje flere TV-udgange fra den lille boks vi har siddende ?
Se billede ? Og hvad kan jeg gøre ? 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tænker du har tilstrækkelig styrke på dit TV signal.
Hvis det er så banalt som det ser ud fører du TV udgangen på din nuværende splitter, til indgangen på denne, dens udgange føres så til dine TV. Den fås med forskelligt antal udgange.
Tager jeg fejl, og dit TV-signalet er for svagt til den version, skal du have fat i en antenneforstærker. Den kan placeres mellem din nuværende splitters udgang og den nyes indgang, så forstærkes signalet til alle TV.
Vær opmærksom på, at man kan med TV-signaler, ligesom med lyd til højttalere, skrue for meget op.
Vær også opmærksom på at nogen fordelere skal terminernes på ikke benyttede udgange.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
En antenneforstærker kan også placeres, hvor signalet kommer ind fra antennen. Så bliver signalet forstærket for hele systemet.

fase
S. Fabrin skrev den 24-06-2024 19:51:39

En antenneforstærker kan også placeres, hvor signalet kommer ind fra antennen. Så bliver signalet forstærket for hele systemet.

Jovist, men når det viste filter har en udgang der hedder "Data" er det ikke sandsynligt, selv om det ikke er umuligt, at Input kommer fra en antenne.

Jeg gå ud fra at det er antenne signalet du vil have i de nye rum. Data signalet kan ikke splittes ved dette kable, det skal gøres efter routeren.

Du kan fx bruge en splitter som denne:
https://www.biltema.dk/kontor---teknik/tv/antenner/antennetilbehor/fordelerdase-3-vejs--2000048351

Det nuværende kabel, der sidder på TV udgangen flytter du til en af de tre OUT udgange på den nye splitter. Så sætter du et nyt kabel mellem TV på den gamle og IN på den nye.  

Derefter skulle det gamle tv gerne virke og der to stik til ekstra tv. Hvis signalet er for svagt, skal du fjerne den nye splitter og erstatte den med en forstærker med 3 udgange. Du tester signalet ved at kigge alle kanaler igennem og tjekker at der ikke er udfald.

Well done GodeVen, du har fundet splitteren 10,- kr billigere end jeg gjorde😇

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis