Mineraluld bag kantisolering vådt?

Hej jer

Et klogt hovede der kan svare mig på følgende?

Jeg skal at støbe gulv i et rum, hvor jeg har gravet ned. Lagt kapillærbrydende lag i form af leccanødder. Oven på dem har jeg lagt flamingo gulvisolering.

I dag skulle jeg lige have kantisoleringen (som også er flamingo) op da jeg skal have nogle gulvarmeslanger dennem væggen ind til næste rum. Grundet væggene udformning er der et ligge hulrum bag kantisoleringen, hvor min far har lagt noget mineraluld ind. Den mineraluld var våd på bagsiden, da jeg skulle tage den ud. Har tjekket efter på to af væggene nu og det samme et tilfældet. Mineralulden er våd på bagsiden i hele væggenes længde.

Min store bykymring er, om der er fugt i hulmuren, som siver langsomt. Eller om det blot er kindens/fugt som trænger op nedefra?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer meget an på husets udformning.
Er det traditionelt murstens hus, kan der komme vand igennem ydermuren ved vedvarende regn på denne. Det siver ned og skulle gerne ledes ud nederst af murpap. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er et gammelt muremesterhus fra 1929. Den ene af væggene, hvor jeg har fundet den fugtige isolering er en gammel ydermur, hvor der nu ligger et bryggers bag.
Så burde der ikke være fugt, da  det jo reelt bare er en dobbelt indvendig skillerum nu. Det må du undersøge nærmere. Der må jo være noget med en inddækning hvis skillerummet stadig går over taghøjde. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis