Septiptank, Sivetank og øget regnvand

Hjælp

Vi har et sommerhus hvor der er en Septiptank med en sivetank. Vi har indtil nu haft et toilet/bad og vi har aldrig haft udfordringer med afløbene. 

Nu har vi fået en muremester til at styre etablering af et ekstra badeværelse (toilet/bad) for os. Og på det nye badeværelse har vi udfordringer med afløb. Hvis 1 har været i bad kan vi i ca. 10-12 timer ikke trække ud i toilettet - men det gamle toilet/bad virker stadig. 

Når vi er i bad skal vi tage den der vandlås"skål" op af vores unidræn ellers oversvømmer vi badeværelset da afløbet er stoppet og vandet ikke løber ud. 

Vores sommerhus ligger i et område hvor der er sandjord. Grundvandet ligger normalt ca. 1-1,5 meter under overfladen. I januar i år lå det måske 80 cm. under overfladen. 

Vi har ingen offentlig kloak så der er gravet grøfter hvor vandet bliver ført ud i havet i hele området. I denne grøft står der ca. 50 cm. vand pt. 

Vi har været i kontakt med vores entreprise mand vedr. afløbsudfordringerne og at toilettet ikke trækker ud og han oplyser at udfordringen er der pga. alt det regnvand vi har fået i år som gør at septiptanken er fuld. 

Det der undre mig ved det svar er at det gamle badeværelse stadig fungere både i bad og toilet. 

Men kan det passe at det er pga. jorden har så meget vand i sig og er der nogen som kan hjælpe med en løsning? 

På forhånd tak for hjælpen
Hjælp Vi har et sommerhus hvor der er en... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er installationen blevet filmet efter etableringen ?

Det lyder som om der er en blokade på rørene. -flisestumper, mørtelrester og den slags

Få evt. en slamsuger til at spule rørene igennem.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis