Hjælp til reparation af skorsten

Hej LDS,

Jeg har brug for hjælp, da min skorsten ser ud som på billede. I efteråret/vinter, dryppede det desværre ind i huset når vinden var i et bestemt hjørne.
Hvorvidt det er inddækningen, selve skorstenen eller noget andet, er jeg ikke helt sikker på.
Men jeg har købt et skorstensstillads af en murer der skulle på pension. Dette har jeg lavet en prøveopsætning af på legehuset, som har cirka samme taghældning  
Så ved jeg det virker, og hvordan det skal sættes op. Ja, der skal lige en tralle på, det skal jeg lige have købt selvfølgelig.
Skorstensstilladset monterer jeg så på taget, omkring skorstenen.

Nu til hjælpen; jeg har brug for én der kan reparere skorstenen. Måske skal der skiftes nogle sten. Så skal den vel pudses op og inddækningen skal efterses.
Er der en der vil hjælpe mig med det?
Det er på Vestsjælland.
Skriv gerne en PB.
Opgaven kan løses i uge 30, eller derefter.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forsøg at skaffe nogle sten magen til dem du har nu i stedet for at pudse den. Det ser ikke særlig pænt ud med en pudset skorsten på et hus med murstensvægge.

Held og lykke med at finde en “håndværker”

PS. Det kunne godt se ud som om teglene også skulle kikkes efter.

Selvbygger med stort S. 
Var det ikke en ide at spørge ham mureren som er gået på pension. Det kunne i da hygge jer med, og så lærer du jo også nogle gode murer trick.
Men det næsten ud som om der både skal skiftes sten og fuges hele vejen rundt. Det er i hvert fald der du får størst chance for at få det pænt. Så ses det ikke at fuger ikke helt matcher dem på huset. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Superdiy skrev den 24-06-2024 07:30:23

Forsøg at skaffe nogle sten magen til dem du har nu i stedet for at pudse den. Det ser ikke særlig pænt ud med en pudset skorsten på et hus med murstensvægge.

Held og lykke med at finde en “håndværker”

PS. Det kunne godt se ud som om teglene også skulle kikkes efter.

Yes, jeg havde i forvejen nogle gamle sten liggende der fulgte med huset. 
Jeg forstår nok ikke hvad du mener med "håndværker". 
Teglene har det fint nok af at de er over 45 år gamle. 

Lige for at binde en sløjfe på denne opgave, som kom i mål inden efterårsferien  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis