Udebad montering af blandingsbatteri

Hej jeg er ved at lave udebad med et rainshower , jeg vil montere blandingsbatteri på en osb3 plade hvor jeg vil bore huller og føre vandet gennem der, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal gøre det fast til pladen på bagsiden , findes der nogle rør bøjninger 1/2” - 1/2”  der kan skrues på bagsiden af pladen så blandingsbatteriet ligesom spændes til pladen ?

Har fundet en monteringsblok https://www.proshop.dk/Brus-og-monteringstilbehoer/Viega-Gemini-montageblok-12-mm-x-12-x-150-mm-roedgods/2896150?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gad_source=1&gbraid=0AAAAADyKs6GBrSaoFNGwcogjOoDgKCOzh&gclid=EAIaIQobChMI87mspaLvhgMV3RCiAx16GQklEAQYCSABEgILj_D_BwE
Men det er vist til kobberrør eller pex , kun godt tænke mig det bare bare vandrør. Er der nogen der kender en anden løsning ? 

Bo
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bochr13 skrev den 23-06-2024 15:01:05

Hej jeg er ved at lave udebad med et rainshower , jeg vil montere blandingsbatteri på en osb3 plade hvor jeg vil bore huller og føre vandet gennem der, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal gøre det fast til pladen på bagsiden , findes der nogle rør bøjninger 1/2” - 1/2”  der kan skrues på bagsiden af pladen så blandingsbatteriet ligesom spændes til pladen ?

Har fundet en monteringsblok https://www.proshop.dk/Brus-og-monteringstilbehoer/Viega-Gemini-montageblok-12-mm-x-12-x-150-mm-roedgods/2896150?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gad_source=1&gbraid=0AAAAADyKs6GBrSaoFNGwcogjOoDgKCOzh&gclid=EAIaIQobChMI87mspaLvhgMV3RCiAx16GQklEAQYCSABEgILj_D_BwE
Men det er vist til kobberrør eller pex , kun godt tænke mig det bare bare vandrør. Er der nogen der kender en anden løsning ? 

Hvad med dem til elektrikerrør?

Hvis du blot vil bruge “gammeldags” gevindrør, så kunne du bruge et par “gammeldags” kabelbøjler (til elkabler). Dem monterer du med nogle små bræddebolte.
Vil du bruge pex-rør, skal du bruge 2 dækvinkler. Vil du lave skjult rørføring monterer du dækvinklerne på en ekstra bagplade, så der er plads til rørføringen mellem de 2 plader. ​

Søren O
Du kan bruge to 1/2" bøjninger, som du gør fast med rørholdere. Så kan du bruge almindelige galvaniserede rør. Det eneste du skal overholde er centerafstanden på 150 mm mellem rørene.

fase
Jeg tror jeg går med galvaniseret bøjning og så nogle rørholdere , jeg så bare den monteringsblok og tænkte , det var smart , men det er jo til kobber. Og jeg skal jo bare have noget haveslange koblet til vandrørene 

Bo
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis