kan mine ståltagplader males?

Pladerne på dette trapez ståltag har efterhånden taget sig til og jeg kunne godt tænke mig at male dem over. Kan det overhovedet lade sig gøre med et super resultat, eller kræver det nyinvestering?
Hvis det kan males hvad skal jeg bruge af grunder og hvilken type maling?

Mvh Jcr1818
Pladerne på dette trapez ståltag har efterhånden... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
bredker skrev den 28-06-2024 12:59:36

bare en bred malerpensel , eller kalkkost
fordelen med børste er at er der bare lidt støv elig så vil malingen stadig binde , hvor i mod med sprøjte får det ikke bidt sig ordentligt fast

Kalkkosten får lov at vinde.

Mvh Jcr1818
GodeVen skrev den 24-06-2024 09:19:18

Hvis der er rust på pladerne, bør der benyttes en maling som er egnet til det. Det kan være en grundmaling eller selve malingen der er egnet til plader med rust. Hvis der blot bruges en almindelig maling vil der gå kort tid inden rusten kommer igen.  

Hvis der bruges en egnet og god grundmaling og derefter males, bør det kunne holde mere end 5 år. Rusten må ikke være gennemgående og der skal fjernes mest muligt. De produkter jeg kender er desværre meget dyre. Har du prøvet at søge på maling specielt til metaltag?

Beklager den sene tilbagemelding. Ja jeg har kik på noget maskinmaling og eventuel også en primer, Taget er jo blevet malet èn gang tidligere af en tagmaler, så jeg forventer faktisk at kunne undvære primeren?, men damn en pris. Næsten 1000 kr for blot 5 liter.

Mvh Jcr1818
Det er nok derfor mange går på kompromis, og maler det over med noget der egentlig er for ringe.
har brugt dette , god kvalitet til prisen
https://www.malgodt.dk/udendors-maling/tagmaling
bredker skrev den 20-08-2024 21:59:33

Ja det er da til at komme over. Jeg kunne også godt bruge en type af den slags til zinkpladerne som sidder på murvæggen. Jeg vil undersøge om jeg evt. kan få den i hvid, eller måske en hel anden farve. Vi har ikke rigtig kunne blive enig med os selv om de skal være hvide (ligesom alt andet murværk), eller om vi skal holde farverne adskilt, måske med en grå?

Mvh Jcr1818
Annonce
bredker skrev den 20-08-2024 21:59:33

Har du også brugt det til tagmaling ala mit projekt?

Mvh Jcr1818
Og husk man kan få 20% hos Malgodt, med rabatkoden her fra LDS
Ved ikke om det gælder endnu, men der har lige været mulighed for 25 og 30 % rabat..

Vi prøver igen, i morgen --
Kan se på de forskellige youtube videoer, at jeg i hvert fald bliver nød til at få fat i noget specielt sprøjteudstyr. Det ser ud til at det er samme type udstyr de alle mere eller mindre bruger. Det tager jo ingen tid med det rette grej, selv om tiden ikke er det største problem så kunne jeg godt forestille mig, at resultatet bliver noget pænere med ensartet sprøjtninger på alle m2.
Hvad synes du je_ns? Hvilke farve vil du mene mine lodrethængende "zinkplader" bør have? Alt i hvidr eller???

Mvh Jcr1818
Jeg ville ikke vælge helt hvid, en lys grå vil nok skjule skidt og skader bedre.

Ja, det er vigtigt, når du får anbefaling af maling om det er til samme type tag. Ved eternit har det ingen betydning, om det er rusthæmmende maling.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også