Bedste måde at montere kabelskjuler på væg/loft?

Hejsa

Hvordan anbefales det generelt at sætte kabelskjulere op – med skruer eller lim (benytter det der selv sidder på eller bør man købe bedre lim)?

• Klister: Jeg har set ved flere, at hvis man benytter klistret der kommer på nogle af skjulerne, så falder de nemt af igen. Man kan vel købe en stærkere lim. Jeg ved dog om limet kan ødelægge tapet/maling?
  • Skruer: Omvendt, så har jeg tidligere brugt skruer, men har oplevet problemet, at man kan se hvor skruen er sat i, da kabelskjuleren sidder en my tættere på overfladen her (se vedhæftet billede). Flere steder har jeg betonvægge, hvorfor det kræver plugs.

Hvad gør I typisk?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bruger selv skruer. Bare lad være med at køre skruen helt i bund, så vil kanalen ikke deformeres som på billedet.
Den lim som holder godt, ødelægger maling m.m. det er næsten en naturlov. Der skal bruges skruer, og Tusse67 har meget ret i at det er en fordel ikke at spænde skruen for hårdt.
Ellers må man undlade at fokusere på det, og endelig ikke lade det blive et emne i middags diskussionen. Det er ofte den som har sat det op som alene lægger mærke til det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvis du vil lime, så har jeg god erfaring med at bruge den der er på listerne, og så give den en streg sekundlim på det selvklæbende, og så op med dem. Det holder rimeligt, uden at tage hele vægen med, hvis de skal fjernes.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg undgår helst at bruge kabelkanaler. Ved loftlamper bruger jeg den traditionelle måde med at have ledningerne i bløde buer. Jeg synes at det ser kluntet ud, der hvor ledningen gå ind og ud af kanalen. Hvis jeg havde væglamper, ville jeg blot lade ledningen løbe frit ned ad væggen. Ledning til forskellige apparater er ofte dækket af et skab eller tilsvarende. Bortset fra nogle på toppen af et vitrineskab, som ikke kan ses fra gulvet, har jeg ikke kabelkanaler i mit hus.
Jeg er meget på linje med Godeven. De eneste steder hvor jeg bruger kabel kanaler er hvor spot ledninger skal ligge samlet over f.eks. køkkenskabe

Annonce
Tak for alle svarene. Er eneste grund til skruer anvendes, at limen ødelægger tapet eller er der andet jeg overser?

Ift. kabelskjuler: Jeg vil anvende det to steder:
1. Til at samle ledningerne ved et fjernsyn. 4-5 sorte ledninger på en hvid væg er ikke kønt. Jeg bor til leje, hvorfor jeg ikke vil mene jeg har et kønt alternativ så som at fræse dem ind.
2. Jeg har betonloft, hvorfor jeg ikke kan se hvordan jeg skal kunne hænge ledningerne flot op. Hvad skal holde dem, hvis det ikke er en liste? Nogle gode idéer?
Ledninger hænger hos mig i en blød bue direkte hen til lampen., 
Skruer til kabel liste er vel kun for at den originale dobbelt klæbende tape ikke kan holde. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også