Fjerne TV / Radio boks

Hej!

Jeg skal have fjernet et par bokse som disse rundt omkring i huset. TV / Radio samt TDC Ethnernet (lader til at være for lille adgang til LAN-kabel så den kan ikke bruges til Internet.)

Hvordan vil I anbefale, at jeg lettest og bedst fjerner kablerne? Min umiddelbare tanke er at slukke for strømmen, klippe ledningen lige over boksen, gå på loftet og rive ledningen op og skrue den af hvor end den er sat ind deroppe. Og så lukke hullet med noget fylde.

Nogen der har en anden / bedre måde de kan anbefale?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er antenne kabel, så du behøver ikke at slukke for strømmen. Ellers er din plan perfekt.
Man kan også gå den anden vej, altså skrue det fra hinanden på loftet og trække det ned. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg var lige på loftet - netop for at gøre det den anden vej....  

Men her er jeg så også stået af. Ledningen går ind i denne boks og ved åbning ser den således ud. Er det alt for avanceret for en ikke-videns mand omkring el at koble ledningen fra?

Har kun lokaliseret én ledning den 'tykke' der kommer øverst til højre og ind i boksen. Fra ét værelse.
Det du har fundet på loftet er vist tlf-ledninger. De er sikkert tilsluttet en boks på din ydervæg.
Det du har vist fra værelse/stue er coax kabler til TV eller radio.
Det er ikke de samme, men kan alle fjernes hvis i ikke har fastnet tlf.
Du må på loftet igen med en bedre lygte😇

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
På dit første par billeder viser du et kabel som går opad, næste billede et antenne stik, og et kabel bagved. Antenne ledning kan føles lidt nupret uden på isolering, hvor ​telefon ledninger er glatte.
Det er ikke antenne du har fundet på loftet men noget telefon samling. Det kan have sammenhæng med kablet bag dåsen i dit første indlæg. 
Prøv at hive i 1( et) kabel oppe på loftet og om der er noget der bevæger sig ned i rummet. Dernæst et af de andre osv. 
Men antennekabel må finde et andet sted. 
Hvis i har fastnet enten til telefon eller modem ( internet) så skal du ikke skille ledninger ad i dåse. Men du kan klippe alle ledninger tæt på samlinger til netop det kabel som du ikke skal bruge.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Skal lige forstå det korrekt:
Kan jeg bare klippe ledningen tæt på boksen i værelset, gå på loftet og hive det op? Kortslutter det ikke noget?

Billedet, hvor ledningen går op på loftet, er monteret til boksen på andet billede, men som det ses er den også monteret til en anden boks. Se vedhæftede.

Jeg har ikke fastnet og heller ikke fastnet til modem. Og skal heller ikke have det. Derfor jeg gerne vil af med disse bokse. :)
Annonce
Du kan godt fjerne begge dele.

På den anden side kan det lade sig gøre at køre op til 1g ethernet via både coax og telefonkabler så man kan genanvende det til hjemmenetværk uden at skulle trække nyt netværkskabel. Eg til at forbedre wifi-dækningen på matriklen vha kablet forbindelse fra router/switch til extra wifi AP'er etc etc, der er mange muligheder. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tænkte ikke at jeg kunne bruge det som netværk. Virker som noget forældet. Jeg har en fiberboks connected til Google Nest Home i dag.

Kunne være guld være at rykke boksen til kontoret og køre direkte på Lan-kabel.  Men kan ikke regne ud hvordan det skulle være net-forbindelse i den TDC-boks?
Kan man klippe i denne ledning hvor man vil uden der sker noget ?
Hvis missionen er at få fjernet alt gammelt telefon og antenne kabel og du iøvrigt ikke bruger det til noget så sker der ikke noget ved at klippe den.
Ift dit netværk så antager jeg at du har nogle ledige porte "på indersiden" af din router/fiberboks, det eneste du så skal gøre er at "forlænge" dit kablede netværk vha en ekstra port og sådan et par fætre her, i den anden ende kan du så koble en nest mere på.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for alle svar!
Jeg har fået fixet det hele og går nu i gang med projektet at få rykket lan-porten til kontoret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis