Spartling i ledning rille Pfm-dk 2 8210 22-06-2024 20:56 Skal have fuld spartlet væggene. Hvilket produkt vi i bruge til at lukke rillerne til el/vand rørene??Tænkte at mørtel skal have lang tid til hærdning. Hvilket produkt kan man bruge med hurtig tørre tid så vi hurtig han få spartlet ? 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
StigN 122 22-06-2024 21:23 Jeg har lukket en med almindelig opmuringsmørtel. Det fungerede fint. Det er lidt tid siden, men som jeg husker det var det tørt dagen efter. Jeg efterlod et par millimeter til et eller to lag letspartel yderst.
ev elmand 30486 7480 22-06-2024 23:00 Mørtel har ikke lang hærde tid. Teoretisk er det ikke korrekt, men men i praksis er det sådan. Mørtel hærder med vand, og derfor hærder det færdig selv om det dækkes til. Så brug mørtel, og afslut det så er sikker på at det er under overflade på anden puds. Så kan du 1/2 dag efter komme med spartel, og mørtel vil stadig hærde bag spartel laget. Let eller medium sandspartel hærder ikke men luft tørrer. Derfor kan f.eks spartelmase kun bruges i tykkelse på maks 4 mm og så skal man vente ¨ca. 2 dage før næste lag- Har man kun en enkelt dåse som skal indmures så brug model gips. Det hærder op på 15 - 30 minutter. Men det eger sig ikke til større partier, som f.eks riller Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
BOFH 3904 8600 23-06-2024 01:14 ev elmand skrev den 22-06-2024 23:00:12Mørtel har ikke lang hærde tid. Teoretisk er det ikke korrekt, men men i praksis er det sådan. Mørtel hærder med vand, og derfor hærder det færdig selv om det dækkes til. Så brug mørtel, og afslut det så er sikker på at det er under overflade på anden puds. Så kan du 1/2 dag efter komme med spartel, og mørtel vil stadig hærde bag spartel laget. Rigtigt, men lidt dårligt råd at spartle over samme dag.Underlaget skal være tørt og helst have en sugende overflade for at spartelmasse kan binde til det før det sidder fast. Det hjælper ikke st springe tørretider over./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!
LDS Tip Automatisk tip Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her