Revne i nye vinduer fra KPK

Hej - jeg har netop modtaget nye vinduer fra KPK. I træ-rammen på det ene vindue, er der en revne. Er det ok eller skal man få byttet vinduet?

Se billedet
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan du selv spartle og male , foreslår du det , med en kompensation på 250 kr
ellers må de lave det , det er helt klart en reklamation
Få vinduet byttet.
Hvis du, eller de, spartler og maler, er der risiko for at fejlen kommer igen efter reklamationsperiodens udløb. Check iøvrigt de andre vinduer grundigt for begyndende revnedannelse. De ​har tilsyneladende ikke så god kvalitetskontrol.
Ved en kompensation, hvis du vælger selv at gøre noget, skal du bede om 1.000,- og acceptere 750,-
Synes jeg.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍

Få det byttet, det er da klart en fejl  der må ikke være revner.
og modtager du en ussel kompensation, kan du ikke klage hvis revnen udvikler sig..

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar - det er karmsiden mod væggen.

Tømrer siger det ikke betyder noget og at KPK vil afvise den som reklamation.
Klag alligevel. Det er gratis. Bed om et vindue uden synlige fejl og mangler. Det har man som forbruger krav på.

De kan afvise den, men det ville være dumt. Det er i hvert fald dårlig reklame 
Annonce
Hvis de ikke i billeder eller tekst på deres hjemmeside, e.l., angiver at man kan forvente sådanne fejl i de leverede produkter, så er de iflg. mig nødt til at korrigere fejlen på en eller anden måde.
Jeg ville være nervøs ved hvilke andre fejl, der pt ikke er synlige, vinduerne har.
Send billede og bekymringstekst direkte til KPK vha deres reklamationsside: ​Her​​​

Jensen80 skrev den 22-06-2024 12:26:27

Tak for svar - det er karmsiden mod væggen.

Tømrer siger det ikke betyder noget og at KPK vil afvise den som reklamation.

Hvis det er tømreren, der har leveret vinduet, skal du reklamere til ham. Du skal ikke lade dig afvise med, at det ikke betyder noget. Tømreren skal lever et fejlfrit produkt. Hvordan han vil ordne det med vinduesfabrikanten er hans sag.

fase
Hovedregel #1: Klag til samme sted som du betaler til.

Det er en revne som intet betyder da den ikke er synlig når vinduet er monteret, og ikke har nogen betydning for vinduets funktion eller holdbarhed.
Udvikler den sig efter vinduet er monteret dækker KPK`s garanti naturligvis et nyt.

Selvbygger med stort S. 
Du skal helt sikkert klage over det. Om ikke andet, skal det noteres hos KPK, så du står bedre senere, hvis det udvikler sig.

Jeg har oplevet virkelig god service fra KPK's side i forbindelse med nogle problemer efter montering af vinduer og døre i hele huset. Tømreren skal oprette en reklamationssag hos KPK, hvorefter de overtager den og så er evt. fremtidige dialog mellem dig og KPK i de 10 år der er garanti.

Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også