Hvilken skorstensafdækning er dette?

Hej, 

Er der nogen der ved hvilken skorstensafdækning dette er, så jeg kan få den skiftet? 

Det er som om den 8 kantede "kerne" er højere end selve afdækningen. - Huset er fra 1991

Den er ca. 81x81 cm. x ca. 16cm i hullet. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
gå i et anerkendt byggemarked ( ikke et amatør som bauh , og silvan ) og vis dem billedet , så skaffer de nemt en der passer
den sekskantede del er iøvrigt en isokern
men hvorfor vil du skifte den , umidelbart ser den da fin ud
Jeg vil skifte den fordi fugerne under drysser ud, hele vejen rundt i første række fuge. - Begyndende i 2. række og den er knækket i udhænget udover murstenene. - for mig ser det ud som om den har mistet en del af "beton" laget? 
Det er en leca skorstens afdækning. Du skal absolut ikke få en magen til da de kun ikke har lang levetid.
Lecanødder blandet med cement og så vibreret i en form. Så får det en tynd cement skorpe. Denne nedbrydes af svovl som er i røgen, og så virker resten som en si. 
Du kan få støbt en efter mål i polyester beton hos Polysan. Det er nu en gren under IBF koncernen. 
Tal med Direktør Villy Sørensen. 
Og nej jeg har intet med dem at gøre nu, men har medvirket til at få en fabrik op at stå i Polen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der mangler en topring, men se på vvseksperten under dobbeltmodul skorsten der er det du skal bruge .
Jeg har tidligere haft problemer med sådan en leca afdækning. Jeg klarede det ved at smøre et lag  fliselim oven på. ( senere fik jeg ny skorsten så var det ikke aktuel længere) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis