Afmontere Vola armatur Chessperr 2 9270 18-06-2024 21:50 Hej allesammen. Jeg skal have afmonteret dette Vola armatur for at kunne rense filtre for rust og kalk. Hvad er næste skridt herfra? Jeg tør ikke rigtig sætte papegøjetangen på? 11 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Chessperr Trådstarter 2 9270 18-06-2024 22:56 Takker - det havde jeg set nævnt på en anden tråd, men var ikke klar over om det gjaldt alle Vola-armaturer.. Er der nogen der ved om Biltemas noget billigere variant kan bruges?Vola: https://www.vvs-shoppen.dk/vola/vola-aftraekker/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw4MSzBhC8ARIsAPFOuyV7R46Pllydru1r66ZrDdyxmvQEk8q1_vNyOIKKjf8-tWUl3P8duLgaAsBqEALw_wcBBiltema: https://www.biltema.dk/bil---mc/bilvarktoj/aftrakkere/aftrakker-0---100-mm-2000051457?utm_source=google&utm_medium=surfaces&utm_campaign=shopping%20feed&utm_content=free%20google%20shopping%20clicks&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=bil-mc&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwvb-zBhCmARIsAAfUI2vK4vnMHjccGSK3553-t9S6jQw9d_OGljky12OlRPZssWJ3NmLvMIIaAuVkEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
HrT 2443 3400 19-06-2024 08:02 Jeg undrede mig selv om det samme. Prøv - det er sindsygt at vola tager 950 for en aftrækker
Gaia 3 19-09-2025 07:27 Vi har netop investeret i den dyre Vola aftrækker. Den virker. Er nysgerrig på, om den billige fra Biltema blev afprøvet af Chessperr. Hvis nogen bor i Københavnsområdet, har jeg nu en, man kan låne
SB2011 2 11-03-2026 07:40 Hej GaiaDu skriver i din kommentar at du gerne udlåner jeres aftrækker til personer, der bor i Københavnsområdet (Frederiksberg).Er det noget, der stadigvæk der kan lade sig gøre?Jeg har nemlig et greb, som jeg ikke kan få af. Jeg har talt med Billigvvs.dk, hvor jeg købte grebet, og de er ikke 100 % sikre på, at en aftrækker afhjælper mit problem, da det muligvis er plastgrebet og kartouchen, der holder grebet fast. Derfor har de foreslået, at jeg får en VVS-person til at skifte det. Det vil jeg helst undgå. Så det vil være dobbeltærgerligt først at købe aftrækkeren for bagefter at bruge +1000 kr. på en VVS’er, hvis nu aftrækkeren ikke virker. Håber det giver mening.Håber du ser beskeden, da jeg kan se at tråden blev forladt for 172 dage siden.MvhSøren Bo Annonce
V_Thomas 14 15-05-2026 17:39 SB2011 skrev den 11-03-2026 07:40:31Hej GaiaDu skriver i din kommentar at du gerne udlåner jeres aftrækker til personer, der bor i Københavnsområdet (Frederiksberg).Er det noget, der stadigvæk der kan lade sig gøre?Jeg har nemlig et greb, som jeg ikke kan få af. Jeg har talt med Billigvvs.dk, hvor jeg købte grebet, og de er ikke 100 % sikre på, at en aftrækker afhjælper mit problem, da det muligvis er plastgrebet og kartouchen, der holder grebet fast. Derfor har de foreslået, at jeg får en VVS-person til at skifte det. Det vil jeg helst undgå. Så det vil være dobbeltærgerligt først at købe aftrækkeren for bagefter at bruge +1000 kr. på en VVS’er, hvis nu aftrækkeren ikke virker. Håber det giver mening.Håber du ser beskeden, da jeg kan se at tråden blev forladt for 172 dage siden.MvhSøren Bo Hej Søren hvordan lykkedes det dig at få grebet af? Jeg har samme armatur, hvor jeg ikke kan dreje toppen af ved hjælp af den møtriksagtige krave, der kan sættes ned over den adksilte top. Hele hanen følger med rundt; tror det er kalket til..... Kraven har det ed at miste greb, hvis jeg lægger kræfter i.Tak for tips :-)VenligstThomas
SB2011 2 15-05-2026 20:00 Hej ThomasJeg havde ikke problemer med at skrue “den møtriksagtige krave af, men kromgrebet drillede, og det problem løste jeg ved at låne Gaias aftrækkerværktøj. Jeg foreslår at du ringer til Vola og forklarer dit problem, så tænker jeg, at de kan hjælpe - de er meget serviceminded.MvhSøren
ChristianGabriel 1 30-05-2026 06:55 Hej @Gaia, vil du stadig låne din aftrækker ud? Jeg jeg har et par Vola armaturer der driller